kan ik mijn konijn loslaten?

Mijn konijn zit in een groot hok in vergelijking met andere konijnen.
maar ze is er in geslaagd te ontsnappen.
De hele dag heeft ze in de tuin rond gelopen en gesprongen.
super leuk om te zien.
S'avonds kwam ze zelf terug in haar hok.
kan ik haar vaker loslaten? Zal ze blijven terugkomen?
zijn er risico's?
de buren hebben een hond, kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Een konijn is een prooidier.

Wil je er zeker van zijn dat er niets vervelends gebeurt , katten (grote honden?) maar ook wild (ligt er aan waar je woont) , dan zou ik een konijntje dat een huisdier is zeker beschermen en 's binnen een afsluitbaar hok houden. Maar ook overdag als je er niet bij bent, loopt nijntje dus gevaar.

Ik weet niet of een konijntje terug komt voor het gemak van aangeboden voedsel of omdat ze aanhankelijk zijn, geen idee. Natuurlijk kun je haar vaker laten loslopen, maar ik zou niet weggaan, ik zou wel thuis en zelfs in de buurt blijven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet natuurlijk NIET vergeten en dus uitvogelen nu waar en hoe ze ontsnapt is en ook dit herstellen om het een tweede keer te voorkomen. Vaak is het euvel dat niet diep genoeg gegraven wordt voor de geul waarin het hek komt , zodat nijntje niet een gang kan graven, zoals ze van nature doen in het wild om een hol te maken en een uitgang.

Toegevoegd na 5 minuten:
...zeker beschermen en 's NACHTS binnen een etc. ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze was echt de dagen na haar ontsnapping super vrolijk. Zo had ik haar nog nooit gezien. Maar sinds gisteren zit ze de hele tijd te treuren op de plaats waar ze is kunnen ontsnappen, ik vind het echt zielig.
Misschien toch beter een mooi, kort leven dan een saai, lang leven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@petuuntje
Stel je haar leven voor ... van alle konijntjes die als huisdier gehouden worden... Ze leven in een hokje, soms iets groter , meestal veéééél te klein en ook nog eens alleen! Een konijn in het wild... > lees je eens in < wat doet een konijn in het wild? dan weet je het antwoord vast wel.
Als het in een goed afgesloten tuin is kan dit zeker geen kwaad.Zorg wel dat het niet bij de buren kan zeker als daar een hond is.Of het altijd spontaan terug naar zijn hok zal komen is nog maar de vraag:uit eigen ervaring weet ik dat ze dat niet altijd doen en mag je voor hetzelfde geld er zelf achter crossen.
fremar