Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een dwerg goerami of toch een ander soort goerami?

Ik heb vandaag een goerami gekocht, deze zat tussen de Cobalt goerami’s. Maar had als enigste deze kleur. De verkoper kon mij ook niet vertellen wat voor goerami dit was. Het lijkt mij een dwerg goerami door zijn kleuren. Maar aangezien hij erg groot is 8cm + lijkt mij dit sterk. Hoe noem je deze kleur en belangrijker welke goerami is dit? Met vriendelijke groet, Stephanie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is inderdaad een Dwerggoerami oftewel Colisa lalia.
De mannetjes van de Colisa lalia hebben prachtige blauw- en rode dwarsstrepen over het lichaam lopen, in het wild kunnen ze 6 tot 8 cm groot worden, groter dan de vrouwtjes.
De exemplaren in aquariums gekweekt, worden echter meestal niet groter dan 5 centimeter.
De Dwerggoerami op jouw foto is zonder twijfel een volwassen, uitgegroeid " wildvangmannetje "...
(Lees meer...)
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Helemaal niet bij stil gestaan dat het ook wild vang kon zijn. Top! :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding