Kan je "honden" ook op een loopband zetten?

Ik gaf het net als een reactie bij een andere vraag..
Maar ik heb een hond die heeft echt "obesitas"
Ik zet haar sinds 2 weken nu op de loopband, en laat haar nu een uur per dag op haar gemak lopen..
Waar wij wonen is het niet mogelijk uren met haar te wandelen,omdat we in een hele drukke stad wonen met weinig mogelijkheden voor honden...

Is het eigenlijk wel goed voor honden?
Zelf vind ze er eerlijk gezegd niets aan, t kost me 10 minuten om haar erop te zetten!!

Maar ik doe het voor haar conditie want die heeft ze niet en
omdat ze wat afvalt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
geen mogelijkheid om met de hond te lopen? tuurlijk wel, door de stad kun je ook wel lopen.
of pak de auto en rij tot aan de rand van de stad en loop vanaf daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet waar ik woon!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik na de rand van de stad rij....kom ik een nog drukkere stad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar woon je dan ?? Mexico City ? New Delhi ? New York ?
Maar inderdaad ; Cesar Milan 'doet' het regelmatig zo, dus het moet kunnen. Of je in een dergelijke drukke stad een grote, bewegingsbehoeftige hond moet houden is wellicht een andere discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in Napels!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol: Oke,. dat is wel vrij druk geloof ik ja. Geen parken ?
Zijn deze allemaal verboden voor honden dan ?
http://maps.google.com/maps?hl=nl&client=firefox-a&hs=SIv&rls=org.mozilla:nl:official&gs_upl=38527l45821l0l45927l44l34l7l0l0l5l398l6168l0.19.11.2l40l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1400&bih=866&um=1&ie=UTF-8&q=park+in+napels&fb=1&hq=park&hnear=0x133b084f6a6c7e99:0x3df52cc13b78191d,Napels,+Itali%C3%AB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies..
hier hebben we niet eens parken voor honden..
druk verkeer, geen stoepen waar je op kan lopen..het is hier voor een mens al oppassen geblazen laat staan voor 2 honden.. @Kalashnikov 9 ik ben altijd Calm and Assertive...

Het beste antwoord

Ja dat kan zonder problemen. Je moet de tijd wel opvoeren als ze geen lange afstanden gewend is. Niet meteen een heel uur.

Maar vergeet niet dat dit lopen maar een gedeelte van haar geluk is. Ze heeft daarnaast ook geuren nodig en wisseling van decor.
Het is niet zo erg als je in een stad woont. Het volgen van de baas zonder te trekken kost een hond ook energie en geestelijke inspanning. Ook daar zal hij van af vallen. Ga dus niet uit gemakzucht alleen maar gebruik maken van de loopband, want dat is ook weer niet de bedoeling.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus weer.
Ivana
12 jaar geleden
Die obesitas moet ergens vandaan komen. Het is toch meestal een combinatie van te veel voer en te weinig beweging. Als het gemak van een loopband er insluipt, krijg ik medelijden met het dier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die obesitas komt omdat mevr gewoon teveel heeft gekregen..we zijn een maandje in nederland geweest...stokje hier ...snoepjes daar...
koekjes sloeg ze ook niet af...
lopen ...geen zin..
nu zijn we weer thuis, en heeft ze wel dat ze 4 keer per dag naar buiten gaat, maar hier lange wandelingen maken zodat ze wat afvalt is er niet.. ik ben begonnen met 15 min en opgevoerd naar nu een uurtje..het is net een ezel als ik haar de band op moet werken..eenmaal erop loopt ze makkelijk een uurtje..
maar vroeg me af of t wel goed is voor haar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ trouwens
Ivana
12 jaar geleden
Marion, je kunt ook iedereen een leugen op de mouw spelden en zeggen dat je hond allergisch is voor bepaalde stoffen en dat ze niets extra's mag hebben. Ik doe dat hier met al die oude vrouwen die mijn hond iets willen toestoppen. Inwendig ben ik dan kwaad, maar zeg dit met een poeslieve stem. Het leuke is dat ze de 'leugen' aan elkaar doorvertellen, zodat iedereen medelijden heeft en mijn hond niet volgevreten raakt. Bovendien ben ik van mening dat een hond alleen voer van zijn eigen baas mag aannemen en niet van 'wie dan ook'.
Misschien een idee voor je volgende verblijf in ons kikkerlandje? Groetjes en succes met de afvalrace.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja .. De enige allergie die ze heeft heet "beweging", na t uurtje lopen op haar dooie gemak presteert ze het om uren te slapen .. Ze is denk ik al wat afgevallen , nog niet genoeg .. Dus we houden nog ff vol

Andere antwoorden (1)

ik heb t laatst bij cesar millan gezien. Hij vond het de prima oplossing voor mensen die slecht ter been zijn en daardoor weinig buiten kunnen lopen. Zegt niks over jou maar zou dus prima kunnen

Toegevoegd na 1 minuut:
zet je trouwens de band al aan als je hem/ haar erop zet? Vaak kunnen ze dan niet anders dan wel gaan lopen. Cesar millan had de halsband gewoon vastgemaakt aan de loopband