Mogen de kitten wel een stamboom krijgen als de ouders geen stamboom hebben?

Toegevoegd na 7 minuten:
gaat om ras katten

9 jaar geleden
2.3K
fremar
9 jaar geleden
Hoe weet je dat het raskatten zijn?
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik vraag me hetzelfde af als Fremar.
koraal19
9 jaar geleden
de grootouders(ouders van de ouders)hebben wel een stamboom.
Rieneke1
9 jaar geleden
Voor zover ik weet moeten de papieren binnen een bepaalde tijd na de geboorte worden opgestuurd om een stamboom te verkrijgen.
Dan zou je dus te laat zijn om er alsnog een aan te vragen voor de vader en moeder van je kitten.
Stel je vraag voor de zekerheid eens aan de rasvereniging die de stambomen voor de grootouders heeft afgegeven.
De ouders moeten sowieso diverse testen (sommige afhankelijk van het ras) hebben gehad.

Antwoorden (2)

dit lijkt mij een onmogelijke zaak,wij kunnen ook niet van adel zijn als ons ouders dit ook niet zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een kitten zonder stamboom is officieel geen raskat.Anders komt ze mogelijk uit geen ongecontroleerde kattenfokerij.
fremar
9 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk.
Het idee van een stamboom is juist dat je de ouders, grootouders enz van een kitten kan herleiden aan de hand van de stamboom.
Daarom moeten er meerdere generaties met stamboom geregistreerd staan wil je voor de kittens een stamboom aan kunnen vragen.
Rieneke1
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
als stamboom van ouders van kater en poes is aanwijzig kan het kitten van deze kater en poes worden wel geregistreerd en eventueel een stamboom krijgen?
Rieneke1
9 jaar geleden
Zie mijn reactie onder je vraag.