drinken cavia's bijna altijd zo weinig

ik heb nu net een maand een cavia maar hij drinkt bijna niets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Hou in de gaten of je cavia er gezond uitziet. Stralend vacht, heldere oogjes, schone oortjes en geen poepkeutels aan z'n kontje geplet.

Ik heb er drie. Zulke grappige, leuke beestjes. Eéntje drinkt bijna een flesje per dag! Hij gaat heel hard rammelen aan zijn fles als die leeg is voordat ik het heb gemerkt.
Eéntje drinkt bijna niets. Echt bijna niets. En de derde neemt af en toe een paar slokjes.

Ze krijgen alledrie precies hetzelfde eten. Dus ook de verse groente elke dag. Maar hun waterbehoefte is heel verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hmmm, mijn cavia's dronken altijd heel veel. Wellicht vindt hij het flesje of juist bakje niet prettig, omdat hij deze niet gewend is.
Als je elke dag verse groente geeft, vooral de soorten die veel vocht bevatten, zal je cavia ook minder drinken.
Je kan checken of je cavia genoeg drinkt door een huidplooi op de rug of zij vast te pakken en een stukje op te tillen. Als je loslaat moet de huidplooi binnen een seconde terugschieten/zakken. Blijft de plooi staan of zakt hij heel langzaam, dan is je cavia misschien uitgedroogd. Dan is een bezoekje aan de dierenarts zeer aan te raden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cavia's drinken niet veel nee. Ik heb er drie met 2 dinkflesjes en het lijkt alsofmdie nooit leeg raken. Toch geef ik iedere dag vers water.

Als je echt denkt dat zij niks drinken kan je wat siroopmopmhet mondstukje doen. ruikt zoet en vinden ze wel lekker. Niet te veel en zodra je merkt dat ze drinken nirt meer doen.

Trouwens ik praat alsof je er meer dan 1 cavia hebt, maar jij stelt je vraag alsof je er 1 hebt. Als je er maar 1 hebt raad ik je aan om er nog 1 bij te zetten. Cavia's zijn groepsdieren en hebben contact met andere cavia's nodig. Ze kunnen depressief raken wat zich kan uiten in NIET eten en/of NIET drinken.

De link bij de bron bevat heel veel informatie over deze lieve beestjes.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je cavia veel groente geeft zal hij niet veel drinken omdat hij het vocht uit de groente haalt.Geef je hem weinig/geen groente dan zal hij het drinksysteem niet snappen en moet je hem een alternatief geven om uit te drinken.Als je hem wel af en toe ziet drinken en hij ziet er gezond en fit uit zal hij niet meer dorst hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
het kan ook zijn dat de tanden te lang zijn waardoor hij niet goed kan drinken uit een nippel.Als dat zo is moet je ze laten knippen en de cavia een slijpsteen geven zodat hij ze zelf kort kan houden