Hoe leer ik mijn kloek het broeden af?

We hebben 9 kippen en 3 ervan sparen nu hun eieren. Een haan is er niet bij. Een doet dar op het nest/ Twee verstoppen zich in de wei. Hoe leer ik hun dat af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door zelf het goede voorbeeld te geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He s kusme waar? Is wel serios. Hm..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maakte een grapje...zucht.

Het beste antwoord

ik zet zelf mijn broedse kippen even apart als de anderen daardoor geen eieren meer leggen en de eitjes van het broedse kipje toch niet uitkomen, omdat wij ook geen haan hebben. Ik doe dat omdat ze anders gewoon weken op haar nest blijft zitten.

Ik heb zelf een reismandje voor een kat, daar zet ik haar in op de grond in de schuur. Dat is koel en binnen een paar dagen is ze broeds af.
Lekker wat water en legkorrel erbij en madam is zo weer de oude

Tja ik weet geen antwoord op de vraag wat je met die twee anderen moet, ik zou de eieren gewoon opzoeken en rapen
Succes!

Toegevoegd na 4 uur:
ik heb nog even nagedacht over de twee andere dames die hun eieren verstoppen.
Heb je wel genoeg legbakjes voor de kippen? zodat ze allemaal hun eigen plekje hebben om te leggen