Wat moet je doen met kleine veldmuisjes?

Het beste lijkt me ze vrij laten in de natuur of wat kun je beter doen met deze kleine veldmuisjes en de moeder waar verblijft die zit die nu ook in onze tuin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze kan vangen, kan je ze inderdaad best in de natuur vrijlaten. Wel op groot genoege afstand van je huis, als het binnen een km ofzo is komen ze gewoon weer vrolijk terug.

Antwoorden (2)

Moeder muis is in de buurt! Het nest ook...en wie weet nog meer lieve kleine muisjes..
Maar de kleine muisjes worden snel groot en ze jongen ook weer heel snel..

Sorry voor die kleintjes, maar van mij krijgen ze zwemles in de rivier.
Ooit heb ik ze in een park teruggebracht omdat ik het zo zielig vond. Maar buren deden het ook. En toen waren er veel muisjes in het park...

Misschien ken je iemand die slangen houdt? Die kan wel wat muizen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
event. een winkel waar ze reptielen verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omg, jij verdrinkt ze?!
Sla ze dan in 1 keer dood ofzo, dit is echt belachelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat twee kleintjes mijn gloednieuwe horren kapotgeknaagd hebben ben ik op jacht gegaan tot ik ze vond. Einde verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elders uitzetten is het probleem verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je ze toch alsnog wel een snellere dood bezorgen?
Je hoeft ze van mij niet te laten leven, maar verdrinken vind ik nogal ver gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veldmuisjes kunnen zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de kat erop afsturen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben toch meer voor wat nuttigs, voedsel voor een ander dier. Dus naar iemand toe die een slang heeft of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
girly08: een kat maakt ze wel dood maar eet ze niet op, ze hebben een stof in hun vacht waardoor ze niet lekker smaken.
Ik garandeer je: als je één keer zo uit bed vol op zo'n lijkje bent gestapt, denk je heel anders over katten en muizenvangen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd slangenvoer, dus naar een dierenwinkel of een groene school met slangen en anders uitzetten op een voedselrijke plaats. Dus niet een paar meter van je huis af, want dan kunnen ze idd weer terugkomen, maar wat verder. Wij hebben ze toen uitgezet in een bos, een paar kilometer van ons huis af en hebben nooit weer muizen gehad.
Sommige dingen die hier gezegt worden zijn nogal wreed vind ik zelf, idd doe het snel of breng ze weg...
Kat erop afsturen is idd ook niet zo'n slim plan, aangezien ze hun prooi meeslepen naar binnen...das nog smeriger:P
Zo gauw mogelijk gestampte muisjes van maken. Vandaag heb je er 1, morgen 10 en volgende week 100. Je bent gewaarschuwd dus niet klagen als het uit de hand loopt met die lieve kleine muisjes.