Het gaat erom dat het in het Engels zo uitgesproken wordt.
Als je de letter 'K' aanduidt in het Nederlands zeg je 'ka'. In het Engels zeg je (Nederlands fonetisch) 'kee'
En het cijfer 9 is 'nine' of 'naain'.
Samen wordt dat 'keenain', en zo spreek je ook het Engelse woord 'canine' uit.
Het heeft verder niets met de letter K of het cijfer 9 te maken. Het is een soort grapje dat je het op die manier fonetisch, af kan korten, omdat je het hetzelfde uitspreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je K-9 een beetje creatief uitspreekt krijg je Canine, wat een afgeleide is van de latijnse geslachtsnaam voor hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat komt van canine, oftewel honden betreffend.
k-9 en canine spreek je hetzelfde uit.
Rieneke1
12 jaar geleden
K-9 is een soort SMS-taal voor Canine dat weer Engels is voor hondengerelateerde dingen.