Is het normaal dat een poes onmiddellijk na een periode van schijndracht terug bronstig wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Zou het niet verstandig zijn het beestje te laten castreren? Ze loopt wel erg veel gezondheidsrisico's zo.
Rieneke1
9 jaar geleden
Voor zover ik op internet lees, kan een poes schijnzwanger worden na een dekking waarbij geen bevruchting heeft plaatsgevonden.
7 tot 9 weken na deze dekking kan de poes weer krols (zo heet dat bij katten) worden.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Een poes kan, nog zonder schijnzwanger te zijn geweest, al heel kort achter elkaar krols worden. Normaal is dit 1x per 4 weken maar het komt voor dat het wel lijkt alsof ze maar steeds krols blijft. Dit is per kat verschillend. Omdat de ze na de schijnzwangerschap geen melkproductie opstart ( wat ze bij een normale zwangerschap wel zou hebben) is ze eigenlijk weer gewoon klaar voor een dekking. Je moet wel opletten dat ze niet te vaak krols achter elkaar wordt. Dit is voor de poes niet prettig, vermoeiend en levert stress op voor poes en baasje. :-)