Kittens 7 dagen verkouden, wat te doen ?

Vorige week is onze kat bevallen van 7 kittens.
2 van hun zijn sinds gister verkouden, er komt snot uit het neusje en dat blijft nu plakken. Ook niezen ze.
Ik maak het neusje nu zo vaak mogelijk schoon.
Met ademen gaat het dan wat beter.
Drinken doen ze (bijna) niet meer.
Ook niet met een doseerpompje. Denk dat het komt omdat het ademen lastig gaat.
Iemand tips voor verkoudheid bij zulke jonge kittens ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

jouw kittens zijn niet verkouden, maar hebben niesziekte. allereerst; overleg met je dierenarts; kittens van deze leeftijd zijn enorm kwetsbaar en snel uitgedroogd. haal bij de drogist neusspray voor kleine kinderen; ook voor kittens kan dit lucht geven. laat de kittens af en toe even stomen; zet ze in een vervoersbox met een kom heet water ervoor en een badlaken er over. haal bij de dierenarts een flesje en een goede kwaliteit kittenmelk, en ga bijvoeren. let op; om de paar uur, ook 's nachts!! vergeet niet om na het drinken hun poepertje te stimuleren met een warm vochtig doekje om de ontlasting af te laten komen. het gaat hard werken worden voor je om ze er door te slepen, ik hoop dat ze het redden! Toegevoegd na 3 minuten: wellicht heb je iets aan de link mbt flessen. http://www.oocities.org/turbo502002/flessen.html

Zo te lezen is dit vrijwel zeker niesziekte, dus zsm naar de dierenarts! Het is ook enorm besmettelijk! Tot je daar terecht kunt (ze zullen ook wat koorts hebben) zorg je dat je bv met pipetje water binnen krijgen, want ik denk ze zijn aan uitdrogen en zullen suffiger worden... kittenmelk (poeder) zal je wel niet in huis hebben? Hier staat er meer over te lezen: http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/81085-niesziekte-bij-de-kat-meer-dan-zomaar-een-verkoudheid.html Sterkte met dit "kattengezinnetje" ;)

Meteen naar de dierenarts zo meteen! Te weinig drinken is gevaarlijk! Ze moeten veel drinken. Maak svp haast.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100