Hoe voorkom ik dat mijn kat over de schutting klimt?

Wij hebben een jonge kat en die laten we wel eens in de tuin met een lijn/riem. Maar we willen dat hij ook zonder lijn niet over de schutting klimt naar de buren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik wil geen constructies maken aan de schutting zoals gaas of uitstekende delen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Kat wil nu eenmaal ontdekken
Rieneke1
9 jaar geleden
Hopelijk is het beestje al gecastreerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij een kat aan een lijntje er altijd bij blijven zodat hij zichzelf niet ophangt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
breng het Oscillot systeem aan.
https://www.oscillot.com.au/
https://www.youtube.com/watch?v=-d_TrwDtqYw&list=PLw9U8dLppR7rXJMfRBOzgbeSCd8Qi4DEC&index=2

Het beste antwoord

Je wilt wel dat de kat in de tuin blijft, maar niks aan de schutting maken, dat lijkt me wat lastig. Je zou dan een compleet gladde schutting kunnen nemen, waar hij niet tegenaan kan klimmen en hoog genoeg is dat hij er niet overheen kan springen. Wat ook kan een glad hout aan bovenkant schutting maken dat schuin naar beneden gaat. Of rollen zoals al ergens gezegd werd. Al deze dingen werkten bij onze katten niet trouwens, maar er zijn er genoeg die het daardoor niet eens meer proberen hoorde ik. Wij hebben wel een stroomdraadje bovenaan gemaakt en gelukkig slecht 1 keer kwamen ze er tegenaan en daarna niet meer, ze proberen ook niet meer om er overheen te komen. Vond het erg moeilijk om deze keuze te maken, maar ben toch blij met het resultaat nu en wij zorgen wel dat er steeds uitdagingen zijn zowel binnen als buiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar binnen stekend slap gaas kan uitstekend werken, maar goed dat wil je niet.
Een andere mogelijkheid is op enige afstand van de schutting invisible fence, maar dat heeft alleen zin als je een wat grotere tuin hebt.
Je graaft dan een draad in, en de kat heeft een halsband om. Komt je kat in de buurt van de draad, dan klinkt eerst een piepje, en daarna volgt een kleine schok.
De kat heeft al snel door wat het piepje betekent, en blijft uit de buurt van de draad.
Niet goedkoop, en ook niet echt katvriendelijk, dus wellicht wil je toch gaas overwegen, of ronddraaiende palen bovenop je schutting.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ronddraaiende buizen zijn idd een goede optie en het meest katvriendelijk. Ik ken ook iemand die een schokdraadje over haar schutting heeft lopen, is wel weer wat minder aardig voor de kat.