Bij droging katten-en hondendeken aan de lucht: waar blijven de haren?Zie toelichting)

Normaal droog ik de dekens van hond en kat aan de lijn, of over de verwarming. Vandaag heb ik het in de droger gedaan, en daarna héél veel haren uit het pluizenfilter van de droger gehaald. Waar blijven al die haren bij het drogen aan de lucht/cv?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat antwoord had ik ook kunnen bedenken....maar wat dan als ik de dekens over de verwarming of binnen op een droogrek droog?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze reactie is op een ingetrokken antwoord...

Het beste antwoord

Een deel vervliegt/ verwaait in de lucht, (het 'losse' deel) dus daar merk je niks van, maar het overgrote deel blijft gewoon lekker in de deken zitten. Ook daar merk je echter weinig van. (Uiteraard is er ook al een hele hoop achtergebleven in het spoelwater en eentueel het filter van de wasmachine).

In de droger komen ze door wrijving en beweging los uit het weefsel, maar als een deken 'stil' aan de waslijn hangt, blijven ze gewoon in de vezels van de stof steken. Niet heel muurvast, maar net vast genoeg om niet te vallen. Maar...het zijn dan in elk geval wel schóne haren ;)

Zou je echter zo'n luchtgedroogde deken nog een flink uitkloppen, dan zul je nog heel wat haren rond kunnen zien vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en bedankt! hier heb ik wat aan!

Andere antwoorden (1)

Die blijven in de deken zitten (ik spreek uit ervaring). Ik ben daarom zo blij met de aanschaf van mijn droger!! geen haren meer op mijn kleren en mooi alles is het filtertje!