Onze hond huilt snacht's, iemand idee hoe dit komt?

Onze maltezer van 10 jaar heeft nu al 2 nachten gehuild net als een wolf. Normaal doet hij dit ook als de bel gaat en wij niet opendoen. Er is geen sprake van onweer of sirenes. Iemand idee waarom hij dit doet? Heeft hij pijn of hoort hij iets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Aponi
11 jaar geleden
Mijn hondje had dit vorige maand dus ook. Zonder reden een paar nachten lang zitten blaffen en piepen, de hele nacht lang. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat er een loopse teef in de buurt zat. Ik heb een ongecastreerd reutje.
Ga dus even goed na of er dingen anders zijn dan anders. Andere geluiden, geuren etc.

Antwoorden (6)

Misschien heeft hij last van zijn oren en hoort hij iets wat jij niet hoort? Piep in t oor ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen dat jullie hondje ietwat aan het dementeren is -dat komt bij dieren nl. ook voor. Overdag heeft een dier
meer 'houvast', maar 's nachts kan hij dingen misschien minder goed plaatsen, of is hij wat in de war. Voor dementerende honden en katten is Cholodin een geschikt middel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ De min slaat weer nergens op.
jodyenboyke
11 jaar geleden
+ van mij tegen de min
als de hond dit zonder aanwijsbare reden doet, is het mogelijk dat hij niet meer gezond is.

het klopt dat honden een scherp gehoor hebben, maar het is beter om eerst uit te sluiten dat hij iets mankeert.

honden tonen niet vaak dat ze pijn hebben, dat is een uiting van zwakte en dat is tegennatuurlijk.

antwoord :

sluit eerst uit dat hij pijn heeft, bezoek de dierenarts.

Toegevoegd na 2 minuten:
al is een 10 jarige hond nog niet oud, toch kan hij al 'seniel' worden, ook dát kan de dierenarts je vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel maria !
onze hond doet dat wel eens als er een schel geluid is bijv lucht alarm of ambulance sirene dan maakt die van ons ook een wolf geluid .
ik denk dat het komt dat die miss niet meer zo goed tegen schellere geluiden kan
of een piep in zijn oor

Toegevoegd na 30 seconden:
dat kan miss wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
honden hebben een zeer goed gehoor.
Misschien was er geen onweer in de buurt maar de lage frequenties kunnen zeer ver dragen. Ook hoge tonen kunnen voor een hond ondraagbaar zijn. Mijn hond kreeg steevast 'last' van zijn oren wanneer we bij kennissen thuis waren. Waarschijnlijk is er ergens in huis een apparaat waarvan de voeding een hoge piep geeft.
Je zou 's nachts een radio (zachtjes) kunnen aanzetten. Dit drukt een eventueel storend geluid naar de achtergrond.
11 jaar geleden
Vaak is het verlatings-angst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dateer lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat ie dat eerst nooit deed, dat huilen. Hij krijgt na tien jaar toch niet ineens last van verlatingsangst? Ja, tenzij hij dement is misschien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor spelfout. Komt door dat gepriegel op m'n telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan heel goed. Juist gezien de leeftijd. Dan worden ze, net als pups en jonge honden, weer afhankelijk van je.