wat moet je doen als je baby poesjes hebt die geen mama meer hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Kimath
12 jaar geleden
hoe oud zijn de kleine katjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is er nog ergens een mama poes waar haar kleintjes net bij weg zijn die de kittens kunnen zogen. Bel je dierenarts of dierenasiel.

Antwoorden (5)

Die moet je zelf met de fles voeden. Altijd de dierenarts raadplegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag zoals jij hem stelt is moeilijk te beantwoorden.
gaat het om kittens jonger dan 4 weken, die nog geflest moeten worden, en geholpen met het zich ontlasten?
dan zou ik eerst proberen via de dierenbescherming of het asiel een pleegmoeder te vinden.
zijn de kittens wat ouder, dan zou je zelf de verzorging ter hand kunnen nemen.
voor nu geef ik je een link naar een site met erg veel info.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Hebben de kittens al biestmelk gehad ( de moedermelk)?
als dat zo is dan kan je ze met de fles geven anders moet je een dierenarts raadplegen
als je ze de fles geeft moet dat wel om de 4 uur gedaan worden je moet ze ook zeker warm houden .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biest ALTIJD geven.
Dat is stap nummer 1
Hoe oud zijn de poesjes? 6 weken moeten ze minstens bij de moeder blijven om opgevoed te worden, als ze nog geen 6 weken zijn voer ze dan gewoon met de fles!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval kan je best eerst naar de dierenarts gaan met die baby poesjes. Hij/zij zal je raad geven wat te doen. Op de website van kittenopvang kan je ook raad vragen wat je het beste kan doen:

http://www.kittenopvang.nl/kittens.htm

Je kan de poesjes zelf flesjes geven als het niet anders kan, maar het beste is toch een pleegpoes, dus informeer eerst bij een asiel in de buurt, of er geen moederpoezen zijn.

Hieronder lees je hoe je zelf kittens de fles kan geven:

http://www.kittenopvang.nl/flessen.htm