als mijn hond in de tuin zit en schuttingen/hekwerken zijn niet toegestaan,hoe zorg ik dan dat hij in de tuin blijft ?

ik weet dat er fence-systemen zijn maar naar mijn idee zijn die voor al voor flinke tuinen en ik heb maar een kleine tuin maar hekwerken zijn niet toegestaan,er staat wel een hegje tussen buren onderling en het is een flinke hond

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1. Een klein stroom draadje spannen. 2. Een haring in de grond en er een lange riem aanvast maken.

Het beste antwoord

De enige mogelijkheid is de hond aan te lijnen. Dit hoeft niet een lijn te zijn die over de grond loopt, maar maak een hoge lijn met een lopende ring erover, waaraan de lange lijn is bevestigd. Dan kan hij niet verstrikt raken en heeft veel vrijheid. Toch zou ik dit niet zo doen, en wel om de volgende reden:

De Saarloos Wolfshond is een hoofdstuk apart. Je kunt van deze hond niet verwachten dat hij in alle rust gaat liggen en binnen de omheining (ook de denkbeeldige) blijft.
De Saarloos Wolfshond is een hond met vluchtgedrag. In noodgeval zal hij, als jij er niet bij bent, maken dat hij wegkomt wanneer hij alleen is en niet is aangelijnd.

Het is een hond die eigenlijk slecht zonder zijn roedel kan, dus als je hem in de tuin laat, moet je eigenlijk ook aanwezig zijn., want als mensen door afwezigheid van een duidelijke tuinafscheiding hem te na komen, vlucht hij. Dat kan dus een vlucht uit de tuin zijn.
Het meest verstandige is, om hem eenvoudig alleen in de tuin te laten als je er zelf bij bent. Dan kan hij wel gehoorzaam zijn aan het simpele commando: blijf.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon veel trainen en de hond beloven als hij in de tuin is . Als hij te ver gaat hem roepen naar de tuin , als hij dan eenmaal in de tuin blijft weer belonen .
Veel sucses
P.s. Het is een kwestie van geduld hebben .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de hond heeft toch een minimale grensaanduiding nodig, om te weten waar hij wel mag komen en waar niet. Toen wij pas in onze nieuwbouwwoning woonden had onze buurvrouw een touwtje gespannen. die hond was (en is) perfect opgevoed, en 1 keer "ahum" was voldoende om hem binnen de lijntjes te houden, al kon hij er met gemak overheen stappen. Maar de meeste honden luisteren niet zo perfect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een voorwerp, stoel , etc op de plaats leggen tot waar hij mag gaan en dat hij dan dat voorwerp ascocieert met dat hij daar niet lag komen . Bij mijn hond werkt het , hopelijk bij jouw hond ook
Veel sucses!
Je kunt de hond aanlijnen in de tuin, zodat hij niet in andermans tuin komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aanlijnen is een optie maar we zoeken iets anders,trainen is evenmin een optie,het ligt niet in het karakter van de hond(saarloos wolfhond)
u kunt zo'n schok ding aanschaffen, u kunt dan lijnen uitzetten waar de hond niet mag komen. de hond krijg een halsband om en als hij die lijnen over gaat krijgt hij een lichte schok. na een tijdje weet hij dat hij niet zo ver mag en kan het schok ding weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat heeft VS al genoemd in de toelichting.