hoe hou ik mijn kat binnen 'snachts ?

Mijn kater begint elke avond/nacht rond 12/1 uur te mauwen aan de deur te krabben in het gordijn klimmen , ik wil hem niet na buiten doen omdat hij sinds maandag thuis is na een " vermissing " van 11 dagen .. zijn er tips hoe die 'snachts gewoon gaat slapen en niet irritant begint te doen . In een andere kamer zetten is geen oplossing want ik woon in een studio met 1 slaapkamer als ik hem in de woonkamer zet begint die daar net zo hard .. ik word hier doodmoe van al vanaf die terug is begint die om 12/1uur en gaat die door tot 4uur ! Zonder stoppen.. ALSJEBLIEFT TIPS ???

Weet jij het antwoord?

/2500

Allereerst: is je kater gecastreerd? Zo niet, dan is het zaak daar vandaag nog een afspraak voor te maken. Verder is het niet onlogisch dat een kat die (zoals het lijkt) vrij naar buiten kon, het moeilijk heeft als hij nu binnen moet blijven. Heb je de mogelijkheid (ren, tuin afzetten) een beschermde buitenplek voor hem te maken, dan zou ik dat zeker doen. voor nu is het enige wat er op zit, je kat negeren, maar dan ook totaal, al is dat niet makkelijk. Het gedrag zal dan afnemen. Goede oordopjes helpen wellicht. Sta er ook bij stil dat dit voor jou geen pretje is, maar voor de kat zeker ook niet! Speel regelmatig intensief met het beestje, zeker voor het slapen gaan, zodat hij wat energie kwijt kan. Laat hem maar goed rennen achter een hengeltje. Ook is het een goed idee zijn brokjes te verstoppen, weg te werpen, en in een voerpuzzel aan te bieden. Geef hem ook een kartonnen doos om te onderzoeken, en geef hem toegang tot beide vertrekken. Maak het voor de kat ook wat makkelijker. Nog een tip: mocht de kat nog niet gechipt zijn, laat dat dan doen, eventueel meteen met de castratie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100