Hoe groot moet een cavia kooi zijn?

Ik ben zelf een kooi voor cavia's aan het bouwen, deze wordt 110x50cm (ik denk dat dit groot genoeg is, ik weet enkel niet hoe hoog ik de kooi moet maken. Er moeten twee cavia's in komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

100x50 is de minimum maat voor 2 cavia's, iets groter is natuurlijk altijd beter.
De hoogte moet 35-40 cm hoog zijn: http://www.cavianet.nl/informatie/kooi.php

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie op deze site dat de kooi aan de bovenkant open kan zijn, zoiets is natuurlijk ook heel mooi indien mogelijk: http://www.guineapigcages.com/types.htm
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beter te groot dan te klein want cavia's kunnen behoorlijk fors worden als ze volwassen zijn en ze moeten dan wel de ruimte hebben om te kunnen rennen in hun verblijf. Twee zeugjes bij elkaar gaat meestal wel goed.
Ritsuka
9 jaar geleden
klopt, groter is eigenlijk altijd beter.
Volgens licg zijn de afmetingen van een caviakooi minimum 120x50x50 cm.