Kan de frettenhalsband ook in de kooi omblijven?

Deze vraag is alleen gericht aan fretten eigenaren die hier ervaring mee hebben. Geen 'gok' antwoorden dus.

En het gaat hier om een halsband. Niét een tuigje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad wou ik als ook geen ervaren persoon ook zeggen.
Hij kan zich altijd ergens aan ophangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind 't heel erg aardig dat jullie dat zeggen hoor :) daar niet van. Maar ik zie geen mogelijkheid waar hij achter kan blijven haken. Aangezien de hele kooi ferret-proof is. en de hele kamer ook.. maar ik vraag het daarom ook aan fretteneigenaren, omdat die misschien zeggen: "Oh maar in de kooi zit dit en dit, daar kan hij achter blijven haken". :)

Het beste antwoord

Nee, zou ik niet doen. Hoe zou je het zelf vinden om dag en nacht met een beha om te moeten lopen, om maar een voorbeeldje te noemen.
Voor een keertje kan het geen kwaad (eigenlijkkan het helemaal geen kwaad), MITS het diertje in de kooi nergens achter kan blijven hangen natuurlijk.

Anderszijds doen we bij honden en katten ook niet moeilijk over een ' vaste' halsband natuurlijk, dus dat is ene overweging die je zelf moet maken.

Met één aantekening bij fretten is het koppie niet erg veel dikker dan het nekkie. De vraag is dus of een dergelijk bandje lang zou blijven zitten, of dat je het wellicht zo strak zou moeten doen dat het wat kan schuren in het nekje.

Zelf heb ik het nooit gedaan; alleen een tuig om met wandelen.

Wat de kooi betreft : waar je met een kooi met tralies (bij mannetjes) echter wel voor op moet passen, is dat ze niet met het penisbotje om de tralies blijven hangen. Dat wil nog wel eens een drama zijn. Liever verticale spijltjes dus. Of een omgebouwde kast met glasplaten en luchtgaten, dat is nog het best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo, ik heb het besluit al genomen om geen halsband te nemen. Het enige waarvoor we het prettig zouden vinden is dat we , als hij beneden is, weten waar hij is. Omdat hij vaak onder banken en kastjes zich verstopt en we dan 'drommels' goed moeten opletten waar we lopen. Wat betreft de kooi: goeie tip! Maar wisten we zelf (gelukkig) ook. we hebben bij de opening van de kooi een handdoek erover heen gedaan omdat onze kooi horizontale spijlen heeft. De hele beneden verdieping (hij heeft 3 verdiepingen... verwend nest :P), hebben we plexiglas tegenaan gezet. Dus hij kan daar niet achter blijven haken.
Bedankt voor het (geruststellende) antwoord!