Is het slim om een oud konijn nog te koppelen met een ander konijn?

Mijn konijn is onlangs 7 geworden en zijn broertje waarmee hij heeft samengeleefd is vorig jaar overleden. Ik zou hem nu graag willen koppelen met een nieuw konijn maar ik weet niet of het wel zo slim is als hij al best oud is.

Toegevoegd na 7 uur:
wat geeft de beste garantie dat mijn konijn gekoppeld kan worden met een ander konijn, hij is nogal schuw voor mensen maar heeft nooit problemen gehad met mijn andere konijn nadat hij gecastreerd was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit kan wel, maar zoek dan een wat ouder konijn, bijvoorbeeld bij de knaagdierenopvang of het asiel, dat gaat meestal wel goed, een jong konijn erbij lukt meestal niet. Kies voor een vrouwtje als je een mannetje hebt, zorg wel dat het mannetje dan gecastreerd is of het vrouwtje gesteriliseerd. Lees meer in de link. Toegevoegd na 20 uur: Garantie heb je nooit als je gaat koppelen, wel kun je advies vragen bij de knaagdierenopvang of het asiel, zij hebben wel ervaring hiermee, neem bij voorkeur je eigen konijn mee als je een ander uit gaat zoeken.

Bronnen:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100