Hoe oud moet een konijn zijn om met de clickertraining te starten, en wat kan je zo al geven als beloning (dat gezond is)?

Ik heb sinds een paar weekjes 2 konijntjes ze zijn tussen de 2-3 maand. Ze willen niet echt meewerken met de clickertraining. Ik weet dat veel mensen zeggen dat ze afgeleid worden door hun nieuwe omgeving, maar die zijn ze al goed gewoon. En ze willen gewoon niks als beloning dan is het moeilijk voor me! Aangezien het nu koud begint te worden, ga ik pas volgende lente verder! (eigenlijk nog niet echt gestart) Maar kan iemand me zeggen of ze gewoon nog te jong zijn of niet? en welke beloning ik allemaal kan geven! (eventueel zeggen wat ze gewoon allemaal mogen eten)

Op de foto's zie je mijn konijntjes!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Leuke konijnen!

Op de verschillende sites over de clicktraining voor konijnen, heeft niemand het over een bepaalde leeftijd waarop je het beste kunt starten met de training. Misschien hangt het er ook vanaf of je konijnen altijd in een buitenhok zitten, of vaak of altijd binnen verblijven. Als ze altijd binnen zijn, heb je automatisch meer gelegenheid om ze iets aan te leren.

Op bijgaande sites staan veel tips over deze clicktraining voor konijnen. Als lekkers wordt er een stukje groenvoer of een stukje wortel gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, als het goed weer is zal ik het eens proberen met een stukje wortel, maar ze eten ook graag witloof en daarvoor doen ze het niet, misschien als ze al wat langer bij mij wonen...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef ze nooit kool. Dit vormt gassen en konijnen kunnen geen.scheten.laten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trainen lukt het beste vlak voor etenstijd. Dan hebben ze wel zin in iets lekker namelijk. Mijn konijnen komen als ik ze roep, dan weten ze dat er eten komt.
Ik gaf ze gewoon een korrel bix als beloning, dat eten ze heel goed.