hoe krijg je een husky in de avond rustig?

help alstublieft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo ik krijg een Husky

Antwoorden (5)

Goed uitlaten om een uur of 6,met een bal spelen en hem enorm laten rennen en draven,daarna is hij rustig,tenminste die van mijn huurbaas wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat hij genoeg beweging krijgt overdag, dus lekker een paar keer een flink eind wandelen. Laat hem vrij rennen op plekken waar dat mag, dan zal hij 's avonds lekker slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een husky is pas rustig als hij al zijn energie kwijt is.
Husky's zijn echte werkhonden. Ze moeten de hele dag door enorm har werken (bewegen) anders zijn ze heel onrustig en kunnen ze zelfs wegkwijnen of dingen stuk bijten.

Zorg er voor dat je overdag minimaal 4 uur met hem bezig bent. Fietsen, hardlopen, spelen. Hij moet echt langdurig energie kwijt kunnen. Denk maar aan de sledehonden. Deze zijn de hele dag aan het werk.

Ga veel met hem fietsen. Twee keer per dag een uur. De overige twee uur moet je wandelen, rennen, spelen.

Om Husky's te houden moet je veel tijd hebben en veel met hem bewegen.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik wil er even aan toevoegen, dat je dit dus pas moet doen als de hond volwassen is. Tot die tijd moet je het opbouwen. Te veel werken met een puppy is niet goed voor zijn gewrichten omdat hij nog groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste vind ik dat iedereen vantevoren goed moet nadenken over het type hond dat bij je past!!! Maar goed, je hebt een Husky. Ga je 's avonds nog een flink stuk wandelen of is hij onrustig tijdens jouw slaapuurtjes? Mijn tip is dat je hem in ieder geval compleet moet negeren. Iedere keer als jij reageert op zijn blaffen of wat dan ook, krijgt hij n.l. zijn zin. Dus dat werkt dus voor hem. Door hem te negeren laat je hem weten dat hij hiermee niet de aandacht krijgt die hij wil hebben. En dit is natuurlijk niet binnen 1 dag al voorbij. JIJ bepaalt de hoeveelheid van aandacht. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik het goed begrepen heb, heb je dus net vandaag je pup gekregen???
Hij is dus de eerste nacht weg uit het vertrouwde nest, van zijn moeder, en zijn vertrouwde omgeving met alle bekende luchtjes en geluiden.
Bij een mens die hij niet kent, is hij de meest verlaten pup op de wereld....
Het beste kan je hem in een kartonnen door naast je bed zetten : hij hoort je adem, en ruikt je nabijheid.
Als hij piept, kan je even je hand in de doos doen en hem kriebelen.
Elke 2 uur de wekker zetten om hem te laten plassen, want zo'n baby heeft nog geen goed ontwikkelde sluitspieren, natuurlijk....
Na zo'n week kan hij dan in z'n bench in de slaapkamer, en kan je elke 2 1/2 uur de wekker gaan zetten.
Na een maand kent hij de geurtjes in huis, en ruikt het huis ook naar hem, dus dan kan je de bench gaan verplaatsen naar de plek, waar hij voortaan gaat slapen.

Maar in die eerste week ben jij de enige veiligheid die er is, dus laat hem veel dichtbij je zijn, en besteedt aandacht aan hem. Bij elke gedragsverandering : wakker worden, na het eten, als hij moe wordt nadat je met hem gespeeld hebt : naar buiten om te plassen. En prijs hem de hemel in, als hij buiten plast. In huis gewoon negeren, en opruimen - hij moet het nog leren. Gewoon een mop in een emmer in de keuken hebben klaarstaan - die heb je voorlopig nog even nodig....

Succes, en geniet van deze (véél te snel voorbije....) puppy-tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo we gaan een puppy adoteren hij is denk ik al een tijdje bij de moeder weg hij heeft nogmaar een hang oor.
Ivana
13 jaar geleden
Nog maar één hangoor? Duidt dat op het tanden en kiezen wisselen? Waarom doet de huidige eigenaar hem weg?
Ik ben toch echt bang dat een Husky te veel voor je is.
Je hebt nog zoveel vragen die je eerst zou moeten oplossen voordat je aan een hond begint.
Denk erom, fouten die je in de puppytijd maakt, kan je nooit meer goedmaken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me bij Ivana aan....als je echt nog maar heel weinig van honden, hondengedrag en hondenopvoeding weet, begin dan niet aan een ras als de husky, die gewoon hondenervaren bazen nodig hebben.....anders wordt jouw hond een wisselbeker, die van de ene eigenaar naar de andere wordt geslingerd, om uiteindelijk ietwat doorgedraaid in een asiel levenslang te krijgen....
En de hónd heeft niets misdaan : hij is gewoon een husky, met zijn bijbehorende husky-gebruiksaanwijzing.
Ivana
13 jaar geleden
Eigenlijk moet Heinstman aan geen enkele hond beginnen. Eerst maar eens goed informatie inwinnen, hondenboeken lezen, met hondenmensen praten, een puppiecursus langs de zijlijn volgen, rassen bestuderen, voor- en nadelen afwegen. Als dat allemaal gebeurd is kan hij beginnen met denken aan het in huis nemen van een pup. Daarna kan hij een zoektocht beginnen en ben je een jaar verder.
Het is wat Nieuwsgierig zegt: anders wordt de hond het slachtoffer en het is wel een levend wezen !!!!