Wat is er mis met het ene oor van de agapornis?

Mijn vriend heeft een agapornis net als ik, alleen bij die van hem zijn de veren super hard bij het oor.
Wat kan het zijn? Wij dachten vocht maar vocht word toch niet hard op de veren?
En wat kunnen wij er aan doen?

Toegevoegd na 32 seconden:
Het is maar aan een kant. De andere kant heeft het niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Dat is lastig om op deze manier te bekijken. Vocht, pus e.d. kan veren wel degelijk hard maken. De vogel krijgt het waarschijnlijk ook niet goed meer schoon dus er kan iets aan de hand zijn!
Wanneer je je zorgen maakt kun je het beste even naar de dierenarts gaan. Bestudeer je vogel van tevoren om de dierenarts het e.e.a. te kunnen vertellen. Heeft hij jeuk aan die kant van zijn kopje, krabt hij zich vaker of schuurt hij vaak met zijn kop ergens langs?
Het hoeft niet persé aan het oor te liggen. Het kan nl. ook zijn dat hij zich aan die kant niet goed genoeg kan poetsen omdat hij wat aan een pootje mankeert.
Oorontsteking is ook mogelijk. Het is moeilijk te genezen en je zult een dierenarts moeten zoeken die verstand heeft van speciaal dit soort vogels.