Hoe vind ik een goede co-ouder voor mijn hondje?

Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan. Hij wil niet meer meehelpen voor ons hondje te zorgen. Ik heb een drukke baan en red het niet alleen. Maar sta er ook niet achter m'n hondje weg te doen. Ben dus nu op zoek naar iemand die de zorg met mij wilt delen. Bestaat er een bemiddelingssite?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zou eens zoeken naar een hondenasiel/opvang. Wat je ook zou kunnen doen is een beetje rondvragen in de buurt wie er honden heeft, kans dat die mis op jouw hond kunnen letten. Betaal ze er desnoods voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
advertentie op marktplaats, in de plaatselijke supermarkt, of beter nog, bij de dierenwinkel een briefje ophangen.
Eventueel betaling aanbieden, dan zal je zeker iemand vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens in je eigen buurt of iemand je wilt helpen met de verzorging of wilt uitlaten op gezette tijden.
Wellicht zijn er kinderen die kunnen helpen of ouderen die wat gezelschap van een diertje kunnen gebruiken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een goeie. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het heel gezellig vinden om overdag een hond in huis te hebben, zonder meteen de volledige zorg voor het beestje te hoeven hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en kinderen die thuis geen hond mogen vinden het ook vast leuk om met jouw hond op pad te gaan en te spelen.
die bemiddelings site bestaat, maar je bent er nog al wat geld aan kwijt.
ik pas ook op twee honden ,via via via.
ik zou op marktplaats kijken, google op hondenoppas in je omgeving, briefjes in supermarkt, spreek je netwerk aan. misschien heb je familie die je tijdelijk kan helpen.
ik heb zelf ook een hond, en als ik weg ga, past er een kennis op.
het komt heus goed, alleen heb je als tussen oplossing misschien toch eerst de dagopvang van pension nodig, of de honden uitlaat dienst...
misschien mensen die al een hond hebben, spreek ze aan, en vraag het gewoon. voor een klein bedrag per dag valt er best wat te regelen.
succes.