Waarom liggen er plukjes haar van mijn russische dwerghamster?

In het huisje en in de kooi van mijn russische dwerghamster liggen vele plukjes haar. Het is een plukje haar dat vastgehouden wordt met precies een stukje vel aan de onderkant. Waarom trekt hij of valt dit haar uit. Is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hallo,
Ik had dat een paar jaar geleden ook maar met mijn konijn misschien is dit wel hetzelfde, mijn konijn deed dit ook en na een paar dagen was ze bevallen van babykonijntjes. Konijnen kunnen om de maand nieuwe baby’tjes hebben. Na een maand was ze weer zwanger. Na een tijdje hebben we het mannetje gecastreerd, maar het vrouwtje bleef maar een nestje maken en haar uittrekken ookal was ze niet zwanger. Na een viertal maanden was dit voorbij
Hopelijk is dit het ook bij jou cavia