Hoe leer je een hondje van 10 maanden weer in zijn mand te slapen?Hij slaapt nu bij ons op bed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

terug sturen naar de mand en commando blijf geven.
(ligt eraan of hij commandos kent natuurlijk)
komt ie eruit, hups terug naar de mand.
blijft ie in demand, al is dit 2 tellen, belonen, flink belonen met een mega knuffel ofzo.
dit langzaam opvoeren, consequent blijven en je zult zien dat het de moeite waard was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat zal lastig worden omdat weer te herstellen. Maar je moet doorzetten. Het jammeren negeren, en altijd consequent blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen wij een pup hadden werd ons voorgesteld hem in zijn kennel(kooitje voor puppies) de eerste nacht in de slaapkamer laat slapen, zodat hij wel mensen om zich heen heeft, maar ook isolatie heeft.

na 1 of 2 weken(ligt eraan hoe snel hij went) zet je hem buiten de slaapkamer neer.

na nog 1 week kan je hem zelfs beneden laten slapen.

let op: doordat hij 'snachts geen aandacht krijgt kan hij een schouwspel van janken over je heen gooien. gewoon negeren, anders ''wint hij het spelletje''

zoals ceasar altijd zegt op national geographic: kalm en assertief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door heel veel keer je bed uit te gaan en hem steeds weer naar de mand terug te brengen..
zet de mand bv net buiten je kamer.. en iedere keer als hij op je bed komt , eraf halen en terug brengen...het kost je misschien één nacht, maar ook de hond word er moe van en blijft toch maar in de mand...maar dit ook volhouden , dus ook wanneer de hond op bed ligt en jullie niet...
we hebben dit ook met onze honden zo gedaan, en het resultaat was goed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe minnaar van mijn zus had bezwaar tegen haar hond op bed. Met tegenzin is mijn zus dus gaan trainen...

De mand naast het bed, aan háár kant.
Hond riem om, en na avondknuffels commando geven (in je mand, ga slapen, plaats, of wat ze ook wil zeggen als commando), hond vastleggen, zodat hij evt. naast z'n mand kan gaan liggen, maar niet op het bed kan springen .
Dit 14 nachten volhouden, dan wordt het een gewoonte.
Dan kan de riem afblijven, al moet je consequent blijven, want dan gaat hij het natuurlijk nog een paar keer proberen.
Gewoon het commando blijven herhalen, en niet één keer toestaan, dat de hond toch op bed springt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we soms een hondje heel erg in de gaten moeten houden slaapt deze dan aan het voeteneind, zoals een hoogdrachtig teefje maar ook een erg ziek hondje moeten we ze dat daarna weer afleren.
Dat gaat zo, eerst een nacht in het mandje NAAST het bed, daarna in een bench in de slaapkamer en daarna met een oude niet gewassen trui oid van ons in de bench beneden, in de keuken
Daarna in de mand beneden.
Deze procedure in zijn geheel in ongeveer een tot twee weken uitgevoerd levert weinig tot geen problemen op.
Het is juist de verlatingsangst die de hondjes parten speelt. Door uitsluipend te handelen went het hondje snel aan de nieuwe situatie.
Andere methoden bleken minder succesvol.
We hebben hier heel veel ervaring mee.
Dat heb je als je hondjes fokt op een liefdevolle manier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je een hond toestaat op bed te slapen, vraag je om problemen.
Je geeft hem dan toestemming de hoogste plaats (die van de leider) te delen.
Een hond hoort de persoonlijke ruimte van de baas te respecteren. Doet hij dat niet en krijgt hij de kans zich die plaats toe te eigenen, dan stijgt hij in de rangorde.

Van belang is in deze, dat je ook de rangorde-verhouding herstelt. Doe je dat niet, dan zal de omschakeling niet lukken. Hij zal blijven protesteren. Dus: Als laatste de deur door, als laatste eten. Pas eten als je toestemming geeft. Op de plaats blijven tot jij toestemming geeft om die te verlaten. Niet trekken aan de riem, niet vooruit, maar naast lopen aan de riem. Komen als hij geroepen wordt.

Als je dit allemaal weer in ere herstelt, is het in de mand laten slapen ergens anders en niet op je slaapkamer, een normaal gevolg en binnen twee dagen geregeld.
Ivana