hebben vissen ook tongen zoals andere dieren en mensen?

Toegevoegd na 16 minuten:
en hebben slakken ook tongen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En trouwens ook wel benieuwd of slakken een tong hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook best een goede vraag :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij waterslakjes in een vijver kan je soms hun tongetje heel goed zien als ze van de waterplanten aan het eten zijn. Dan zie je opeens een gaatje ontstaan in hun 'hoofd', waar een minitongetje doorheen komt. Ik kan daar echt uren naar kijken, het is zo'n prachtig gezicht.

Het beste antwoord

Ja, de meeste vissen hebben een tong. Alleen ziet hij er wel anders uit dan een normale landdier.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ja slakken hebben ook een soort van tong. Een rapsachtige tong. Deze tong word radula genoemd. Radula = Krabber. Met die tong gaan ze planten afrapsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JeeJ

Andere antwoorden (1)

ja ik ben gaan vissen en kon in de mond van de vis een tong zien