Hoe is het mogelijk dat mijn kat mij van grote afstand mij al herkent?

als ik thuis kom op de fiets of lopend dan horen zij mij
?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Hmmm.. hier kunnen een paar redenen voor zijn. Het kan zijn dat jij hem samen met je moeder/vader van het asiel hebt gehaald en hij daardoor aan je gehecht is (is bij mij tenminste wel). Ook kan kan het zijn dat je hem vaak aait en hij/zij daardoor ook gehecht aan je is, maar het kan ook zijn dat hij gewoon doodsbang is voor iedereen maar voor jou niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk herkennen ze iets in uw manier van lopen: bepaalde geluiden of de volgorde waarin u dingen doet. Katten zijn daar heel slim in en ze hebben prima oren. Of ze reageren zo op iedereen die langskomt; daar bent u zelf niet bij. Vraag het eens aan een buurman of vriend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook kan het zijn dat katten daar een soort 6e zintuig voor hebben... Katten staan veel dichter bij de natuur dan ons, en misschien voelen ze het gewoon dat je eraan komt...
Net zoiets als dat jij het gevoel kan hebben dat iemand je aanstaart, terwijl je diegene niet ziet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik over het plein aan kom rijden met mijn scootmobiel, dan zie ik mijn kater voor de tuin zitten, koppie in de zon zeer alert link en rechts kijkend, alles in de gaten houdend. het geluid van de scoot wordt niet als eigen ervaren, maar als ik iets zeg of fluit, dan ja dan zie ik dat koppie mijn kant uitgaan hij komt dan ook naar me toe en is net een hondje daarin, hij rent.

hoe kan het je kat je van verre herkent ?
ieder mens loopt op een andere manier, houdt zijn hoofd anders, de armen langs het lijf, alles anders en dat herkent dan je kat van verre: je eigen loopje/houding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten hebben een goed gehoor -horen vier keer beter dan mensen-, en bovendien herkennen ze geluiden. Je manier van lopen, misschien een geluidje van je fiets, ja zelfs het geluid van de auto van 'het personeel' wordt herkend. Hier staat er dan altijd wel eentje blij te wachten in de tuin of achter de voordeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik in vakantietijd op mijn scooter de kat van de buren (verderop) eten geef, dan hoort hij het geluid en dan komen ook de haan en de kippen aangerend, lol.
Want die geef ik ook eten.
En ik ga niet steeds op hetzelfde tijdstip want als ik een keer niet kan dan zitten ze te wachten en dat vindt ik dan zielig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed van jou jodel! daar is over nagedacht...! hahaha :) maar zo is het wel !!! plus voor jou zelf - in gedachten !