Schimmelziekte bij herdershonden, is dat nog te genezen?

Eén van onze herdershonden heeft een, volgens de dierenarts in het bijzonder bij herdershonden aanwezige, schimmelziekte. Hierdoor zijn zowel haar neus als beide oren aangetast. Het zalfje dat we kregen (hydrocortiderm) helpt an sich wel, de schimmel verdwijnt, maar de huid blijft dermate aangetast dat deze, volgens de dierenarts alsmede de second opion-dierenarts, niet meer herstelt. Is dat zo? Bijvoorbeeld een kalknagel (=schimmel) kan wel degelijk herstellen en zowel in nagels als in huid zit hoorn, wat het meest aangetaste deel schijnt te zijn. Heeft iemand een alternatief waardoor de huid kan herstellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mijn moeder had een labrador met schimmel, pukkels en noem maar op. De hond heeft veel baat gehad met Velcote. Je kunt er op internet genoeg info over vinden.