Mijn kat is nu 2 uur weg. Hij heeft dit een keer eerder gedaan, is het waarschijnlijk dat hij naar dezelfde plek loopt? Wat kan ik verder doen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Alvast bedankt voor alle reacties. Hier nog wat aanvullende info.
Voorgaande keer is de kat 4 dagen weggeweest en is hij niet uit zichzelf teruggekomen. Daarnaast is het een pers wat maakt dat deze nogal gewillig is... De mensen die vorige keer belden, hebben ook even getwijfeld gaven ze eerlijk aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ten eerste ; veel sterkte en succ6 met zoeken hopen op geluk.

Ik denk dat hij op dezelfde plek is. (althans dat hoop ik)

En ik zou hem beter niet buiten laten op straat, wel bijv. op het balkon of in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

U dient zich absoluut niet ongerust maken. Katten zijn prachtige, maar eigenzinnige dieren. Wanneer zij het goed hebben, komen zij altijd weer terug naar huis. Aangezien het nu donker is, zorg er voor dat de kat weer naar binnen kan. Dat hij ergens bij uw woning overnachten kan. Wij hadden ooit voor een (buur)kat een kartonnen doos met een plat kussentje tegen onze pui staan. Kon hij niet bij de buurvrouw meer naar binnen, dan koos hij voor ons alternatief. En 's-ochtends kreeg de kat gewoon zijn drankje en hapje van ons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou kunnen, maar dat weet je nooit bij katten. Je zou kunnen proberen hem te lokken met zijn brokjes(als hij die lekker vindt) dus even buiten gaan kijken. Maar verder zou ik me nog niet ongerust maken, mijn kat verdween ook wel eens n nachtje, ik ongerust maar hij kwam monter thuis de volgende ochtend, of zat op de vensterbank heel ongeduldig te wachten tot hij binnen mocht. Met n blik van: jouw schuld dat de deur dicht was. Het is niet echt koud buiten, hij vindt wel n plekje.
Als hij langer wegblijft zou je na kunnen vragen of hij niet ergens in een schuur opgesloten zit
12 jaar geleden
Wat wil je zeggen met hij is nu 2 uur weg? Bedoel je dat hij normaal gesproken altijd binnen is? Het voorjaar komt er weer aan en de kans is groot dat jouw kater op vrijersvoeten is. Je kunt morgen in de buurt wat rondlopen en kijken of hij soms bij iemand binnen zit. Ik heb ook wel eens ergens aangebeld met de mededeling dat ik mijn poes kwam halen. Die mensen dachten dat het een zwerfkat was, omdat hij altijd zo uitgehongerd bij ze kwam. Ik gaf hem nota bene elke morgen voer, voordat hij naar buiten mocht. Maak je verder geen zorgen, hij komt heus vanzelf wel weer terug naar jou. Je hebt natuurlijk allang geïnformeerd bij die mensen waar hij vorige keer zat, maar ook als hij ergens anders is dan loopt hij toch vanzelf weer naar huis toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vraag is wel erg summier.
omdat het een pers is, en je je al na twee uur bezorgd maakt, ga ik er vanuit dat het een ontsnapte binnenkat betreft.
strooi in zo'n geval altijd wat kattengrit buiten, liefst gebruikt.
het hoeft niet veel te zijn, maar zo heeft de kat buiten toch een herkenningspunt.
ruikt hij het, dan zal hij in de buurt blijven.

hopelijk is hij inmiddels terug.
anders gaan zoeken, flyeren, en de instanties inlichten.
denk aan amivedi, de dierenambu, het asiel.
Rieneke1
12 jaar geleden
Wij hebben een kater die ook nooit buiten kwam.. De eerste keer dat hij naar buiten ging is hij 6 dagen buiten geweest. Gemiddeld blijft onze kat 1 keer per jaar zo lang weg. Ik zou me er niet zo druk over maken. Een kat weet na 5/ 6 weken waar hij woont en vind altijd de weg terug :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raskatten kun je het beste houden ivm diefstal.

Verder is in de avond zoeken (zijn naam roepen en rammelen met bv brokjes) het beste. Dan is het rustig op straat en komt de kat eerder.
Verder zou ik flyers verspreiden in de buurt en op openbare plaatsen (supermarkt, school, bibliotheek).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook ik denk op vrijersvoeten
maar je kunt even gaan kijken waar hij de vorige keer was

Tip als je kat kan ontsnappen of naar buiten kan geef hem dan een chip word hij bij iemand gehouden en deze gaat een x naar de dierenarts word deze door hen herkend als je hem als vermist hebt aangemeld
hij komt dan via via weer terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn pers is ook eens een week weggeweest! Waarschijnlijk had iemand hem meegenomen en is hij zelf daar ontsnapt. Hij werd gevonden door een winkelier, waar poes lekker lag te slapen in de winkel op een kussentje.
Omdat poes een bandje om had met zijn gegevens eraan, kon de winkelier mij bellen.
Aan de andere kant zijn het eigenzinnige wezens, poezen, en kan het zomaar zijn dat hij gewoon op stap is geweest, anders lijkt het vreemd dat ze het bandje niet hebben afgedaan....
Misschien kun je de poes laten chippen, dan heb je altijd de mogelijkheid dat ze kunnen nagaan dat hij van jou is.