Kunnen guppies bij sluierstaartvissen (goudvis)bij elkaar in de aqurium ?

Ik heb het proberen uit te zoeken maar de ene zeggen van wel en de anderen niet. Ik heb nu 2 goudvissen en ben van plan een paar guppies te kopen als dat gaat.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
23.1K

Het beste antwoord

De Sluierstaart wil een temperatuur tussen 15 en 22 °C en de Guppie rond de 22 ° C, of iets lager, maar is dan wat minder gekleurd, dus qua temperatuur moet dat lukken.
Ze verlangen ongeveer hetzelfde soort water en zijn beide alleseters.
Ze hebben allebei langere vinnen, dus de ene is niet sneller of wendbaarder dan de andere.
De goudvis komt uit China, de Gup uit Zuid-Amerika, daar gaan ze geen probleem van maken.
Het zijn beiden voortbrengsels van de mens : weer een overeenkomst.
Niet te onderschatten : de Guppie bevindt zich meestal in de bovenste waterlagen ( kijk maar naar zijn speciaal aangepaste bek ) en de Sluier zal meestal de bodem afzoeken naar eten, ze zwemmen mekaar dus niet in de weg.
Besluit: mits het aquarium groot genoeg is... ja, Sluierstaart en Goudvis kunnen bij elkaar.
Z512099
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Totale onzin guppen hebben rond de 25 graden nodig net zoals andere levendbarende zalmkarpers als mollies en plaatjes. Sluierstaarten willen rond de 15 graden.

Andere antwoorden (2)

Ik heb 2 grote sluierstaarten ( totale lengte 20cm) die vreten de guppen op, zien ze als voer.
Dus ligt er ook aan hoe groot je sluierstaarten zijn anders hebben de guppen geen leuk (of kort)leven ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Guppies zijn tropische vissen die temperaturen rond de 25 graden en sluier staarten hebben rond de 15 graden nodig dus ze kunnen absoluut niet bij mekaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat er niet om dat de vissen zelf er last van hebben maar hun levens duur wordt dramatisch verkort. Plus guppen zojn nog al kleine visjes en sluierstaarten zijn een tikkeltje groter dus de kans is groot dat de sluierstaarten de guppen als eten zien omdat vissen in principe alles eten wat in hun mond past. Mag ik vragen wat de dimensies van je aquarium zijn en of je je water test?