Moet ik mijn babyguppies in een apart aquarium zetten na de geboorte?

Ik heb onlangs guppies gekocht, maar waar moet ik de babyguppies laten opgroeien zonder opgegeten te worden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Als je ze graag zou willen houden wel. De ouders durven hun kroost op te eten.

Wat je kan doen als je geen tweede bakje hebt.
Er zijn van die 'geboorte-bakjes' die bovenaan blijven. Moeder erin als ze gaat bevallen, na de bevalling er terug uit.
Genoeg planten zo dat de kleintjes zich erin kunnen schuilhouden. Vooral drijfplanten en iets als waterpest ( hoopje toch ) zijn daar heel goed voor.

PS, zorg dat je ergens de nieuwe visjes kan onderbrengen als ze groter zijn, want guppy's noemen ze niet voor niets miljoenvisjes...
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan ik ze ook laten opgroeien in het kweekbakje of is dit te klein?
nounka
4 jaar geleden
Hangt wat ervan af hoe groot het is. Sommige bakjes zijn met verschillende 'muurtjes in' om aan te passen hoe groot het mag zijn. ( 3 in 1 of zo ) Op mijn exemplaar staat vb geen grootte. Wel dat je ze pas in de grote bak zet als ze te groot zijn voor de andere vissen. Natuurlijk, als daar nog grote vissen inzitten... dan gaat dat lang duren. Wel negatief aan zo'n kweekbakje is, dat het vaak moeilijker mee filtert en de waterwaarden dus niet zo goed zijn. Hou dat zeker in de gaten. Kwekers verkiezen de schuilmogelijkheden als betere keuze.