Mijn honden blijven binnen plassen, vooral s'nachts De een is 1,5 Jack Russel de ander 8mnd york hoe leer ik ze dat af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe vaak en op welke tijden laat je ze uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag van Maria want dat is heel belangrijk.

Het beste antwoord

Rien Poortvliet, de tekenaar van het boek Braaf, schreef al dat het moeilijker is om kleine dan grote honden zindelijk te maken. Ze zakken door hun pootjes en omdat ze zo dicht bij de vloer zijn, valt het minder op dan bij grote honden.

Je moet van voor af aan beginnen, zoals je een pup van 7-8 weken behandelt. Na iedere maaltijd, na ieder spel en ieder slaapuurtje meteen naar buiten. Prijzen als ze hun best hebben gedaan en pas eventjes los als ze hun plas/poepplicht hebben gedaan. Niet eerder.
's Avonds na 7 uur geen drinken meer geven. Dat mag bij pups ook, later als ze zindelijk zijn maakt dat niet meer uit.
Bench verkleinen zodat ze bij ongelukjes in hun eigen drek liggen. Maar dat is al vermeld.
Niet boos worden, dat heeft een averechtse werking. Negeren en opruimen waar ze niet bij zijn, anders maken ze er een spelletje van (verkeerde aandacht).
Nooit de moed opgeven.
Er zijn hondjes uit fokfabrieken afkomstig, die van nest af gewend zijn dat ze in de plas/poep liggen. Met die hondjes moet je een extra lange adem hebben. De moederhond heeft dan de kans niet gehad het nest te reinigen en de pups weten niet beter. Je schrijft niet waar je de hondjes vandaan hebt, maar in hun oorsprong kan het probleem liggen.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na 20:00 geef ik ze geen drinken meer, en ze liggen voortaan bij mij in bed, uurtje voor we naar bed gaan Laar ik ze uit. Smorgens laat ik ze uit zodra ik zelf naar de wc ben geweest. Dit gaat nu al 6 dagen uitstekend!!!! Maar wil ze uiteindelijk niet meer in mijn bed, hoe doe ik dat dan weer?

Andere antwoorden (3)

Bij mijn hond was de beste methode om ze in een bench te stoppen en deze zo klein te maken dat ze wel kunnen bewegen maar als ze plassen ze er eigenlijk wel in moeten liggen, honden bevuilen namelijk niet (met hoge uitzondering) hun eigen nest, ze moeten alleen niet zo veel ruimte krijgen dat ze ergens kunnen plassen en dan in een andere hoek kunnen liggen ze moeten er dan ook wel last van hebben, mijn hond was binnen no time zinnelijk zo..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat ze eerst elke 2 uur uit...als dat goed gaat elke 3 uur...en zo bouw je het op zodat ze het uiteindelijk 8 uur lang volhouden om niet uitgelaten te worden...zo blijven ze in de nacht ook droog....Dit heb ik met mijn hond gedaan en dat werkte prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
8 uur overdag is te lang om niet uitgelaten te worden. "s Nachts is dat anders. Dan werken de darmen en de blaas minder en is de drang afwezig bij een getrainde volwassen hond (die niet ziek is).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Ivana eens!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar in mijn stukje staat dat je de hond overdag 8 uur niet uit moet laten? Ik zei alleen dat je zo de hond kan trainen en dat hij dus s'nachts droog blijft (s'nachts word hij/zij 8 uur niet uitgelaten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je schrijft dat je ze moet trainen tot ze het 8 uur volhouden want dan houden ze het 's nachts OOK vol.
Ivana
10 jaar geleden
Vlindertje. Zo had ik het ook gelezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet de hond trainen zodat hij s'nachts 8 uur droog blijft....omdat de honden vooral s'nachts binnen plassen.
Voor die van 8maanden zou ik kranten neer leggen en als hij dan begint te plassen zet je hem op de krant en die van 1.5 als die begint te plassen meteen buiten neer zetten! En ze misschien vaker uitlaten s' morgens s' middags en s'avonds voor je naar bed gaat