Is de ontlasting van kippen slecht of schadelijk?

Onze kippen lopen in de tuin waar ook kinderen spelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

Nee niet slecht of schadelijk, hooguit onsmakelijk en die witgroene smurrie krijg je lastig uit de kleren. Op de kippenstartpagina (zie link) gaven ze het volgende antwoord:

"Onder invloed van zon en regen verdwijnt de kippenmest snel tussen het gras. Natuurlijk is het niet fris om in de verse kippenmest te vallen maar je loopt er ook geen ernstige ziekten van op. Ik zou voor de kinderen gaan spelen even met de grashark over het gras gaan. Dan is het meeste wel weg."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een goede mest voor bloemen en planten