Heeft mijn kat nog vlooien?

Een week geleden trof de dieren arts een vlo aan tussen de kam. Die was nog vrij groot. Ik heb heel mijn huis onder handen genomen. Gestofzuigt en elke ruimte met en speciale spray in gespoten. Mijn poes krabt niet veel. Vandaag kamde ik door haar vacht en er zaten hele kleine vlooitjes in maar ze bewogen niet. Betekent dat ze dood zijn? En uiteraard ook een pippetje in haar nek gedaan bij de dierenarts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

als je wil controleren of je nog vlooien in huis hebt, doe dan het volgende.
zet voor de nacht een diep bord midden in je kamer, gevuld met water met een scheut afwasmiddel.
zet een omgekeerd glas middenin het bord, met daarop een brandend waxinelichtje.
haal de kat uit de kamer, en sluit de deur.
eventueel aanwezige vlooien zullen op het licht afkomen, in het water springen, en verzuipen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, verzuipen zelfs, heel triest hoor. ;-)
Zag in Amerika, dat ze daar een speciaal bakje voor hadden met een soort blauw licht er in, die stonden daar onder een bank, zijn die hier ook te koop?
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, wat een advies he, en dat van een dierenvriend ;) geen idee of ze ook hier te koop zijn, lijkt me wel erg handig.

Andere antwoorden (1)

Ik zou haar blijven kammen tot alles weg is en goed blijven zuigen. Vergeet vooral haar mandje oid niet heel goed schoon te maken en dan over een paar week weer een pipetje, niet te vaak doen hoor is heel chemisch. Of doe haar een vlooienband om. Verwissel de stofzuigerzak want daarin blijven ze leven die ellendige vlooien.