Kan een dwerghamster tegen een nieuwe kooi?

Nadat ik net te weten ben gekomen dat mijn hamster een véél te kleine kooi heeft, wil ik haar een nieuwe kooi geven, maar ik heb vroeger ooit gehoord dat dwerghamsters slecht tegen veranderingen kunnen. Is dit zo? Of was dat van gewone hamsters? Kan ik mijn hamster zomaar in een andere kooi zetten?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
PS mijn dwerghamster houdt wel van veranderingen, bijv. dat alles anders is neergezet na een schoonmaakbeurt, maar een hele nieuwe kooi...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
Aponi
9 jaar geleden
Een gelukkige hamster met een goede baas :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de ruimte groter, is dat alleen maar beter! Als hij hier eenmaal in gewend is, wil hij niet meer terug.

Antwoorden (2)

Ja hoor dat kan prima, de hamster ontdekt al snel, dat hij/zij meer ruimte heeft om te rennen, te klimmen en te spelen. Dat is alleen maar prettig voor het diertje, neem wel wat speelgoed en de bakjes mee uit de oude kooi, zodat hij/zij wel iets vertrouwds ruikt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Hier vind je informatie over het kiezen van een kooi:
http://www.dehamster.nl/faq5.html
Wil je alles weten over je hamster, lees dan dit:
http://www.dwerghamster.nl/russische/faq/index.php
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens, Een grotere kooi zal hij alleen maar prachtig vinden. Neem wel hooi of zaagsel mee uit zijn oude kooi, niet alles verschonen, dan heeft hij zijn eigen geurtje al meteen bij zich in zijn nieuwe kooi. Heb je een huisje of verstopplekje voor hem om te slapen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook goede ideeën pokemon, bedankt. Nieuwe bodembedekking mengen met de oude.
Hamsters kunnen er best tegen. Zolang ze niet te oud zijn, of er niet tegen kunnen. Maar zo te lezen kan die van jou er wel tegen. Ik zou heel langzaam hem over laten 'lopen'. Dat je bijvoorbeeld hem een dagje 3 uur er inzet, en dan weer terug naar zn oude. En dan steeds langer, totdat hij gewent is.