hamster springt steeds van verdieping af. Is dit gevaarlijk?

Ik heb net een hamster van 8 weken oud gekocht. In zijn aquariumkooi zit een verdieping op 19 centimeter hoogte. Steeds als de hamster via het bruggetje naar de verdieping gaat en later er weer af wilt springt ie van de verdieping af. Kan deze hoogte gevaarlijk zijn voor het beestje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat valt wel mee hoor:
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/kwaad-hamster-redelijk-grote-hoogte.78292
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah bedankt! Gelukkig kan ie er wel tegen, wil natuurlijk niet dat hem iets overkomt ;)
Ivana
9 jaar geleden
Hij landt toch op een zachte ondergrond? Niks aan de hand dus.

Antwoorden (1)

Daar zou ik mee uitkijken: zo'n beestje kan de diepte slecht inschatten, en zich makkelijk bezeren.
Verhinder voorlopig maar liever dat hij kan springen, of zorg dat hij in een dikke laag bedding terecht komt.
Rieneke1