waarom is de zwerfkat niet zwanger geworden?

De zwerfkat in onze tuin is door verschillende katers gedekt geweest in onze tuin maar ze is toch niet zwanger geworden hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Heb je haar al op chip laten controleren, en bij amivedi opgegeven.
Wat zijn je verdere plannen?
Het gaat weer kouder worden, en het zou goed zijn als ze voor de winter weer een onderdak heeft, al is dat het asiel.

Het beste antwoord

Mijn eerste reactie was: dan is ze vermoedelijk al eerder gecastreerd.
Maar een poes die niet krols is, laat zeker geen kater toe.
Het zou kunnen dat ze gecastreerd is, maar dat er een klein stukje eierstok is blijven zitten.
Dan zou de poes wel krols worden, maar niet meer drachtig kunnen worden.
Het kan ook dat je het verkeerd hebt gezien, en dat de kat niet daadwerkelijk gedekt is.
Katten kunnen over elkaar heen gaan staan, en zelfs in de nek bijten, zonder daadwerkelijke dekking.
Zelfs gecastreerde dieren doen dit.

Toegevoegd na 44 minuten:
het zou ook nog een oud beestje kunnen zijn, oude poezen raken niet zo makkelijk bevrucht.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou trouwens de optie ook nog kunnen zijn dat alle katers gecastreerd zijn? Of hebben deze dan geen zin meer om te paren?
Rieneke1
9 jaar geleden
Ronnie, dat kan idd het geval zijn.
Zoals ik in mijn antwoord aangaf, vertonen ook gecastreerde dieren dit gedrag. Maar paren doen ze niet daadwerkelijk, al lijkt het gedrag wel sexueel georienteerd.

Andere antwoorden (2)

Misschien is ze niet altijd zwerver geweest en dus gesterilliseerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een andere mogelijkheid is dat ze van nature onvruchtbaar is.