eten loop-eenden slakken en naaktslakken wanneer ze los in de tuin lopen?

Ik wil graag loop eenden aanschaffen met doel dat ze de naaktslakken op eten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.7K
nounka
9 jaar geleden
Ze zouden ideaal zijn om als 'biologische-pesticide' te gebruiken.
De mijne doen niets liever dan in het gras en borders met hun bekje ( als een metaaldetector) gaan op zoek naar beestjes.
Ze eten graag slakken, vliegen, rupsen,... alles wat ze te pakken krijgen. Of ze huisjesslakken eten weet ik niet, naaktslakken zeker en vast. En,... meestal laten ze de planten met rust. Al heeft een van de mijne wel zin in Hosta ( al kan het ook zijn dat ze per ongeluk altijd wat groen meepikt als ze slakken eet )

Het beste antwoord

Absoluut, loopeenden zijn een milieuvriendelijk alternatief om uw tuin slakkenvrij te houden.
Indische loopeenden zijn een erg speciale soort eenden. Wanneer ze in Europa geimporteerd werden, trokken ze aandacht door hun slanke rechtoplopende vorm, en hun reputatie als goede leggers. Ze komen oorspronkelijk uit Indonesië, zoals de naam al aangeeft, maar worden ook wel 'pinguïneenden' of 'fleseenden' genoemd.

Het bijzondere aan deze eenden is dat ze vrijwel niet vliegen, maar liever lopend hun weg banen. Het werkwoord 'lopen' is hier goed gekozen, want door hun specifieke lichaamsbouw waggelen ze niet zoals gewone eenden. Indische loopeenden voeden zich hoofdzakelijk met insecten en weekdieren, zoals wormen, mieren, vliegen, muggen en slakken. In planten zijn ze minder geïnteresseerd, waardoor ze gemakkelijk in een tuin te houden zijn. Het zijn dan ook excellente slakkenbestrijders.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoewel ze over het algemeen de beplanting niet opeten, kunnen ze het wel behoorlijk vertrappen. Bij mijn tante hebben de 3 eenden in een week tijd meer schade aangericht als alle slakken bij elkaar in een heel seizoen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik ga morgen 2 loopeenden kopen! Ik ben erg bennieuwd.