kan een cavia een een egel samen in een kooi?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moet je nou met een egel in een kooi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vroeg het mij hewoon af... Ik ga het niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EEN EGEL?????
Gauw los laten in een rommelhoekje, die moet nu in de winterslaap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat het om een witbuikegel. Die mogen tegenwoordig als huisdier gehouden worden. Zie www.witbuikegel.nl . Maar toch is het nog geen huisdier, omdat ik op de site lees dat de dieren nog tam gemaakt moeten worden na hun geboorte. De gangbare huisdieren (konijnen, cavia's e.d.) zijn al tam vanaf hun geboorte. Het lijkt erop alsof men nog bezig is de witbuikegel te domesticeren. (er een huisdier van maken). Ik vind dat persoonlijk erg jammer en zie de egeltjes het liefst alleen in de natuur. Er zijn nu wel genoeg leuke huisdieren die je in huis kunt nemen.

Het beste antwoord

lijkt mij niet gewenst.
een cavia wordt als huisdier gehouden
terwijl een egel een dier is dat niet gehouden wordt als huisdier.
zou het niet uitproberen.

Toegevoegd na 1 minuut:
het dieet van een egel is in principe overal hetzelfde maar varieert afhankelijk van de voorkomende soorten en gewassen. Egels eten ongewervelde dieren zoals kevers, wormen, rupsen, slakken maar ook kleine zoogdieren, amphibieën en soms reptielen. Ook plantaardig voedsel verorberen ze wel, zoals vruchten en paddestoelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.natuurinformatie.nl/get?site=nnm.faqs&view=natuurdatabase.nl&id=i000207&searchString=egels&q=egels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een egel is een wild dier die moet je niet in een kooi houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een onzinnig idee!
ze zullen elkaar geen kwaad doen, maar veel plezier zullen ze zeker niet hebben samen.
ik vermoed dat het voor beide dieren een flinke hoeveelheid stress geeft.
kortom; doe maar niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
Nee. Al was het alleen maar omdat een egel een beschermd dier is, dat je niet in bezit mag hebben.
Daarnaast zijn het totaal verschillende dieren met verschillende leefwijzen, dus het idee van die twee in een kooi is onbestaanbaar.
En ik waarschuw je: een egel zit doorgaans stikvol ongedierte (lekker veilig tussen de stekels) en daar wil je de cavia niet mee laten kennismaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt tamme egels kopen maar een leuk huisdier is het niet en zeker geen leuke kameraad voor een cavia.
Zou jij graag in bed liggen tegen een vent met een stekelvacht ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een egel is een wild dier dus hoort
Hij niet in een kooi en een egel draagt luizen,vlooien en teken met
Zich mee dus k denk niet dat dit een goed idee is met een cavia samen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, Nee een Cavia en een Egel kunnen echt niet samen in een kooi, ik vraag me ook af waarom je dat zou willen.
Een egel is een beschermde diersoort en die mag je niet in
huis hebben. En als er één in je tuin rondscharrelt laat hem dan daar, daar vindt hij/zij wat ze nodig hebben en geef ze a.u.b geen melk maar water.