Van welk dier zijn deze uitwerpselen?

We merkten een stank op komende uit een verluchtingsgat en zijn op onderzoek uitgegaan. Daarboven (dus tussen het plafond en het dak) vonden we deze uitwerpselen. Iemand enig idee van welk dier ze afkomstig zijn? En/of tips om uitwerpselen (+ eigenaar) te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

als u deze uitwerpselen ziet weet u zeker dat het een marter is

ze leggen vaak op een plaats en zijn redelijk dik

ongeveer zoals een duim en redelijk droog

muizen en ratten uitwerpselen zijn stukken kleiner
fremar
9 jaar geleden
Ik zou zeggen van een rat of een (steen)marter. Ik zou beginnen met het huis goed schoon te maken en proberen na te gaan om welk dier het gaat (kijk even bij Google Afbeeldingen). Voor beiden dieren bestaan vallen. Ook heb je rattengif. Voor marters heb je ook ''Martervrij,'' een apparaatje dat ze wegjaagt d.m.v. ultrahoge geluidstonen (c.a. €30,-, heel handig in gebruik).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@VinceGerritsen: Ik heb er moeite mee dat je over rattengif begint. Weet je niet hoe pijnlijk de dood wordt als mensen dieren gaan vergiftigen. Een ruime val, waar ze ongedeerd in opgesloten raken, is het beste om ze dan in de vrije natuur weer uit te zetten. Die val moet dan worden bevoorraad met iets onweerstaanbaars lekkers.
zelfde probleem gehad en 100% zeker een marter. Het probleem met deze beestjes is dat ze ontzettend schuw, slim en zwaar beschermd zijn. Je mag niet eens het nest verplaatsen of ze verjagen officieel.

Vaak komen ze binnen via een opening ergens in het dak/schuine kant/dakpan. Probeer dat gat te vinden en stop er kippengaas in.

Doordat ze zo beschermd zijn zijn ze nu een plaag, verdelging mag nog steeds niet van deze rovers. Pas ook op dat ze je isolatie niet helemaal kapot maken!