Hoe krijg ik een stamboom voor me hond (Amstaff)?

Ik heb een stafford via een broodfokker, en dit wist ik uiteraard achteraf. Dus ik heb en krijg geen stamboom, maar is er een andere mogelijkheid? Ik wil bijvoorbeeld naar frankrijk op vakantie, maar dat kan niet zonder stamboom. Zo maak ik daar grote kans me hond kwijt te raken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Ivana
10 jaar geleden
Maar zelfs met stamboom voor dit soort honden ben je vaak niet welkom in Frankrijk bij campings en in hotels. Duitsland weet ik niets van, maar van Frankrijk ben ik absoluut zeker.
En zoals Rieneke al zegt: de dekking moet te voren bij de raad van beheer worden aangemeld, heleboel papierwerk en de ouderdieren moeten vermeld zijn. Pas als dat allemaal klopt kan de stamboom voor een heel nest worden afgegeven. Achteraf kan nooit iets "geregeld" worden. Maar ook die stamboom zal in Frankrijk veelal niets uitmaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is een stamboom ook pas geldig als er van 4 generaties is bijgehouden wie de ouders zijn.
Ivana
10 jaar geleden
Ja Pils dat is zo, Maar als ik een hond met een geldige stamboom heb en ik laat haar dekken door een hond met een stamboom, dan zal ik de dekking moeten melden. Dan 63 dagen wachten en melden hoeveel er geboren zijn en de stamboom aanvragen voor het hele nest. Laten chippen en de chipnummers moeten dan weer op de stamboom komen. Het moet dus allemaal kloppen. Automatisch staan op de stamboom van mijn hond en van de dekhond de vorige generaties vermeld. Ziedaar jouw 4 generaties.
Dit kan dus nooit achteraf.

Het beste antwoord

Nee, er is geen mogelijkheid een stamboom voor je hond te krijgen.
Een broodfokker voldoet niet aan de eisen voor een stamboom, zoals testen op bepaalde erfelijke ziektes, een max aantal nesten per jaar enz.
Ga liever naar een ander land dan Frankrijk (of Duitsland) op vakantie.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk makkelijk antwoord

Andere antwoorden (2)

Je zult waarschijnlijk alleen al voldoende hebben als je een hondenpaspoort hebt van de dierenarts waar alle inentingen in staan die je hond gehad heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarom zou je je hond kwijt raken als deze gechipt is ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'Kwijtraken' als in politie of andere autoriteiten die me hond kunnen/mogen afnemen. Ik weet dat ik via de chip hem weer kan vinden. Ik stel daarom ook de vraag uit voorzorg. Zou het verschrikkelijk vinden nl als me hond me word afgenomen door een franse ambtenaar. Ik sta dan niet in voor het gevolg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Arie1956,je hebt aan alleen een Europees paspoort niet voldoende als het om waak en verdedigingsrassen gaat als je naar Frankrijk wil. Theo101 heeft een FCI erkende stamboom nodig dus ik zou niet met je hond naar Frankrijk gaan Theo101.Het is beter om een land te zoeken waar je wel met je hond mag komen. http://www.opvakantiemethond.nl/vakantie_hond_frankrijk
Een dier wordt geboren met of zonder stamboom. Je kunt dat later niet meer legaal regelen. En nestje van ouderdieren met stamboom wordt dan aangemeld bij de raad van beheer die, als de pups aan de eisen voldoen, de pups inschrijft voor een stamboom.
Sinds deze zomer heeft frankrijk de eisen voor bepaalde rassen aangescherpt waardoor je helemaal niet met een stafford of rottweiler het land in mag. Ook niet met stamboom.