Wat is er aan de hand met deze aquarium vis?(Guppie) zie foto

Het lichaam is best wel dik en zit iets glimmends in

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wazige foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het niet goed zien, maar ze zou zomaar zwanger kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze zwanger is van harte gefeliciteerd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je guppie is zwanger! het einde van het 'bolletje' is het zwart. dat houd in dat je baby guppies krijgt. kijk eens goed naar haar buik dan zie hè waarschrijnlijk zwarte stipjes, dit zijn oogjes van de kleine guppies. Je moet wel opletten want de andere guppies eten de kleintjes op! de baby's zijn echt heeel klein en vooral erg kwetsbaar.

Antwoorden (2)

Als je je trouwring of andere sieraden nog allemaal hebt, dan is je guppie zwanger ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn vrouw is je guppie een beetje erg zwanger. Kraamhoekje bouwen in je aquarium en ze gaat eitjes schieten.

Toegevoegd na 25 minuten:
Als ik m'n vrouw goed citeer dan zijn guppies levend barende vissen, dus die schieten geen eitjes maar meteen jonge visjes. Je moet je bij de dierenwinkel 'n zgn kraambakje kopen, dat zijn bakjes die drijven in het water, een deel zit onderwater gescheiden door een roostertje, Je doet je zwangere guppie in dat bakje en wacht de geboorte af. De geboren guppies zakken dan door het roostertje naar onderen en blijven daar buiten bereik van moeder en ander bewoners, zodat ze niet opgevreten kunnen worden.

BTW, je guppie staat nog niet op knappen, dat duurt nog wel even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bouw je zo'n kraamhoekje dan. Mocht het bij ons ook voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad heb zelf niet echt veel verstand ben een beginner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen eitjes leggen ze maar baren levende jongen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja juist Ed, straks zwemt er een baby visje, een Gup is een zgn levend barende vis.
Als je zorgt voor voldoende verstop plekjes dan redt de baby zich wel. Planten zijn zulke plekjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n kweekbakje is heel leuk, maar dan heb je binnen no-time 200 guppies, weet ik uit ervaring. Je kunt inderdaad beter zorgen dat er wat goede verstopplekjes zijn. De sterke guppies overleven dan, de zwakke broeders en zusters zijn voedsel. Net zoals in de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ stippel. Spaart toch weer even de visboer uit en kan je weer even gratis vissticks eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de vrouwtje nu in een kweekbakje gedaan is dat goed
Wat
Moet ik nu verder doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, afwachten. Vergeet ze niet af en toe voer te geven. Met rust laten. Hoe donkerder dat gebiedje voor haar staartje wordt hoe dichter bij de bevalling. Maar die gup van jou is zo te zien nog wel een weekje daarvan af. Succes.