Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen dieren instinctief weten waar ze allergisch voor zijn?

gewoon uit nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
880
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
N.a.v. je vraag vraag ik me af: zouden dieren eigenlijk überhaupt allergisch reageren op hun voedsel in de natuur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een goeie opvolgvraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hè? Zal ik um stellen of doe jij dat liever?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb er geen probleem mee als jij hem stelt:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, ik ook niet ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gepost ;-):
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/biologie/wilde-natuur-levende-dieren-allergie.370432

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Huisdieren niet denk ik, omdat vele een allergie ontwikkelen m.b.t. hun voeding. Vele dieren (en hun eigenaren) bezoeken het spreekuur van de dierenarts veelvuldig om deze reden.Huisdieren staan ver van de natuur.
Punt is natuurlijk wel, dat ze ook geen keuze hebben om zelf uit te zoeken wát ze eten, omdat wij mensen ze hun voer voorzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Qua eten weten ze dat wel; als het niet goed ruikt eten ze het niet. Dit wel uitgaande van de natuur want in tegenwoordig goedkope diervoer zit zo veel kunstmatige geur -en kleurstoffen dat ze gefopt worden. Tevens schijnen katten precies te weten welke grassen ze wel en niet moeten eten (als ze ziekjes zijn). Dat zit er bij de geboorte al in: dus instinctief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding