Ik heb pas een dag een hamster en ik wil hem in de loopbal krijgen wat moet ik doen zonder dat hij mij bijt?

Loopbal dat is een bal waar een hamster in kan waardoor hij door de kamer kan lopen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Niet doen, het zijn ondingen waar de hamster totaal geen plezier aan beleeft maar waar hij juist van in de stress raakt. Stop liever alle kiertjes en gaatjes dicht en laat hem iedere avond lekker even rennen en snuffelen en klauteren.
Rieneke1
7 jaar geleden
. Hamsters kunnen van zichzelf al bijna niets zien, ze doen alles op de tast met hun snorharen. In een dergelijke loopbal kan de hamster al helemaal niets meer zien en ook niet rekenen op zijn snorharen! Je maakt je hamster dus compleet blind, dat is echt zielig. 2. De hamster kan maar moeilijk stoppen met rennen in een loopbal en lukt hem dat wel kan deze alleen maar stil staan. 3. De hamster kan niet op eigen wil in en uit de bal lopen, maar is afhankelijk van zijn eigenaar tot die de handeling stopt. Dit is respectloos omgaan met het leven van de hamster, deze hoort zijn eigen wil grotendeels te kunnen uiten. Een hamster is geen speelgoed! 4. Een loopbal kent gaten voor ventilatie, hierin kunnen poten verstrikt raken, bekneld raken, kneuzen of zelfs breken. 5. Heeft u de loopbal na gebruik wel goed bekeken? In vrijwel alle gevallen zit deze onder de urine en ontlasting! Goh het diertje vond het toch zo leuk? Ik ken geen enkel dier dat van zich af plast en poept omdat deze iets leuk vind. Ik ken wel dieren die uit pure stress en angst van zich afplassen en poepen. Alsjeblieft doe hier niet aan mee en zet uw loopbal bij de vuilnis.

Antwoorden (1)

Hamsters moeten eerst wennen aan hun nieuwe kooi. Daarna kun je ze langzaam aan je hand laten wennen en zelf op je hand laten klimmen. Ik zou het niet aanraden om hem nu al uit zn kooi te pakken en in de bal te zetten. Als je dat toch graag wil kun je de bal open in de kooi leggen en wachten tot hij er zelf in loopt, dan kun je de bal optillen en dicht doen.