mag een hamster gekookt eten hebben?

ik heb een hamster en wil graag weten of hij gekookt eten mag hebben het is een Russische dwerg hamster
hij heet rusty

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nee is niet aan te raden omdat de hamster te veel vocht binnen krijgen, en hamsters zeen tere beestjes, een keertje wat geven is niet erg maar meer dan 2 keer per week zal ik niet aanraden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neen

Het eten uit onze kookpot is niet geschikt voor dieren.

Het bevat kruiden en een hoeveelheid zout dat niet geschikt is voor een dier.

Daarbij is het eten gaar (zacht) iets waar het spijsverteringskanaal van deze dieren niet op is ingesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee als je hem wat extra's wil geven geef hem dan een wortel of selderij (groenten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of een meelwormpje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een korreltje rijst (zonder kruiden natuurlijk) vind mijn hamster ook heerlijk.
ik gaf mijn hamsters een enkele keer een klein stukje gekookt ei, wat ze heerlijk vonden.
daar zou ik het echter bij laten; het is niet natuurlijk voor een hamster om gekookt eten te eten.
geef hem gewoon z'n hamstervoer, en af en toe een lekkernij in de vorm van een klein stukje fruit, of hard geworden brood, of wat groen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vergeet haast een kattenbrokje te noemen, dat vinden ze heerlijk!
Rieneke1