konijn bijt aan nagels achterpoot, wat kan dit zijn?

Het konijn van mijn nichtje heeft de nagels van haar achterpoten compleet afgebeten. Wat zou dit kunnen zijn, waarom zou ze dit doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Dit doen konijnen nu eenmaal. Misschien kan het zijn dat de tanden van het konijn te lang zien, indien dit het geval is kun je ze het best knippen/laten knippen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben geneigd te minnen. ik zie de link tussen nagels en tanden niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Niels,ik dacht precies hetzelfde ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat bedoeld wordt wanneer het konijntje te lange tanden heeft hij ook teveel nagel afbijt en het daardoor harder opvalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgensmij moet je voorla goed opletten of de nagels niet te lang zijn dan doet hij het minder snel. het kan ook met de tanden te maken hebben dat hij/zei graag wil knagen maar niks te knagen heeft, zorg dan dat er hout is waaraan hij/zei aan mag knagen, kies dan voor hout van een fruitboom
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@casperdow, ik bedacht ineens dat als het konjn te lange tanden heeft hij/zij juist moeilijker kan knagen. @Bartn, je hebt helemaal gelijk dat het konijn wel voldoende andere dingen nodig heeft om lekker aan te kunnen knagen anders is de kans groot dat hij/zij uit verveling en de behoefte om te knagen aan zjn/haar nagels begint. @nicolammerti, heb je nog bij het konijn gekeken en zo ja weet je dan misschien ook wat de oorzaak is?