denk dat dit zoemen voort gebracht wordt door de snelle vleugel bewegingen,als ze stil zit zijn die er niet dus is het dan stil.

Toegevoegd na 2 minuten:
hier een voorbeeld van bv een bromvlieg:Een bromvlieg heeft vleugels met piepkleine haartjes erop. Als ie in de lucht vliegt, bewegen die vleugels razendsnel. Hierdoor ontstaan trillingen in de lucht. En die hoor jij als een soort bromtoon!

Oude vliegers gaan trouwens langzamer brommen. Daardoor verandert hun geluid. De leeftijd van een vlieg kun je dus aan zijn bromtoon horen!
fremar
9 jaar geleden
Castle
9 jaar geleden
Klassiek antwoord en goed +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En vandaar dat een mug een veel hogere zoem produceert: die is kleiner en de vleugels bewegen dus sneller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt !