Waarom wordt er tamelijk véél geld gevraag voor de zgn. boomertjes,die niks anders zijn dan kruisingen,dussss geen rashondje?

Vroeger noemden we dat vuilnisbakkies,niks op tegen,die heb ik zelf ook,en ze zijn super lief.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat er veel vraag naar is. Als de vraag stopt worden ze ook niet meer zo massaal gefokt en zal de prijs ook dalen.

Het is absurd dat honden een mode-artikel worden. Die boomertjes zijn qua gezondheid ook niet de beste honden. Maar ja, het is mode om een klein hondje te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de film Boomer is dit 'ras' ontstaan - kleine, warrige blonde hondjes...ik heb ze zelfs al eens aangeprezen zien staan als 'raszuivere Boomerhondjes'.....Als een bepaald dier door een geslaagde, succesvolle film opeens in de belangstelling staat, zijn er altijd mensen, die (beetje naief...) denken, dat alles wat er net zo uitziet, ook net zo zal zijn. Ze vergeten, dat die dieren natuurlijk uitgebreid getraind zijn, of dat er misschien wel 10 identieke dieren gebruikt zijn tijdens de opnames : sommige die goed kunnen springen, anderen die apporteren, wéér een andere die erg goed overal op- en onder kan klimmen, enz..)
Ik denk bijv. aan de interesse voor biggetjes na Babe, ratten na Ben, of de witte uil na Harry Potter, en natuurlijk de Lassie-films, of de 101 Dalmatiërs.
Zien = willen hebben.
Veel mensen die iets willen hebben = prijs omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben een hoog schattigheidsgehalte, en trekken de aandacht. Daarom willen veel mensen ze hebben en dan ontstaat er schaarste, en dan stijgt de prijs.