Ligt eraan hoeveel 'veel weg' is. Een kat kan heel geschikt zijn als je overdag veel weg bent, maar hij moet natuurlijk wel eten enzo. Dus als je steeds weken weg bent, dan is het weer niet zo geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min?

Andere antwoorden (14)

Eigenlijk geen,als je veel van huis bent,kun je beter geen huisdieren nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook : je geeft het eigenlijk zélf aan : een sociaal dier heeft behoefte aan veel sociaal contact, en verdient dus geen eenzame opsluiting....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus!
Een Tamagotchi of een Furby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé joh...... *eigen antwoord wist* ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jelle: Dan neem je toch twee furby's, dan hebben ze ook een partner :)
Opgezette dieren zijn daar zeer geschikt voor Jelle.....

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt er geen kind aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goudvis heeft er vast geen enkel probleem mee als je veel weg bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wandelende takken.
13 jaar geleden
Deze is erg geschikt.hij vind het niet erg als je veel weg bent en je kunt mooi met hem spelen wanneer jij daar zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ie niet regelmatig opgeladen worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,hoor en ook niet uitgelaten.Ideaal!
Ik vraag me af waarom je een sociaal huisdier wilt hebben, als je veel weg bent?
In een sociaal huisdier (dus een kat of een hond) zul je echt moeten investeren met liefde, aandacht en aanwezigheid, wil je er een band mee opbouwen en dus een sociaal bevredigende 'relatie'.
Als je zo vaak wegbent, gaat je dat niet lukken.
Bovendien is het een vorm van dierenmishandeling om een (van karakter sociaal aangelegd) dier te laten vereenzamen in een stil en leeg huis.
Niet doen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je veel weg bent moet je geen husdier nemen....
koop gewoon een leuke knuffel en zet die op je bankstel en heb je behoefte vertroetel die dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
siclides.
Siclides zijn roofvissen die niet bepaald in warm water hoeven te worden gehouden.
Als je het water eenmaal goed hebt en das al na een paar dagen het geval dan houd het zich vanzelf in stand.
beetje voer af en toe (volgens de medewerker van de dieren winkel praat je dan over 2x per week) en klaar.
UIteraard is het geen overbodige luxe dat je af en toe een keer over de bodem stofzuigt en de algengroei een beetje weg haalt want een algenetertje word opgegeten.
Je hebt echt niks aan een knaagdier, hond, kat of vogel echt niet . Want ook al kan een kat heel goed alleen zijn,hij heeft ook verzorging nodig en eist aandacht en onderhoud. Over honden vogels en knaagdieren maar helemaal te zwijgen.
Een reptiel of iets in die geest daar heb je ook niet veel aan wanneer je veel weg bent (ik denk hier even aan een vrachtwagen chauffeur en niet aan een ambtenaar die weg is van 8 tot 5 )want een terrarium vergt ook best veel onderhoud.
Er zit alleen wel een nadeel aan siclides en dat is dat je er niet mee kan knuffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katten,let wel op welke kat je dan uitkiest en zorg dat hij genoeg (2keer per dag) eten krijgt,wat ook te vragen is aan buren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een poes hebt neem je bv. nog een poes erbij maar een kat en een kat kan voor wel problemen zorgen (dominant) en met een hond maakt het niet veel uit als je een niet dominant ras hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat een kat een goede keus is omdat die goed zijn eigen weg kan gaan maar als je bij een hond in zijn puppyfase goed de tijd neemt om hem zindelijk te maken en goed op te voeden kan een hondensoort zoals bijv. de tibetaanse terrier of een labrador ook goed alleen thuis zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen!
Een dier heeft aandacht en liefde nodig!
Daar moet je dus wel tijd in steken ;) Ik heb zelf ook een kat en ik merk echt dat ze het niet leuk vindt om alleen te zijn als je een paar dagen niet thuis bent. (Dan is er natuurlijk wel iemand om voor haar te zorgen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je sowieso toch nooit thuis bent, heeft het geen zin een huisdier in huis te halen. Bovendien is het, zoals eerder gezegd, dierenmishandeling om dieren te verwaarlozen.