Wat voor effect (op de vissen) heeft het besproeien van een vijver?

Gisteren was ik de planten rond de vijver aan het sproeien, en een deel "beregende" de vijver.
De goudvissen zwommen naar de oppervlakte en begonnen enthousiast te happen.
Wat is hier aan de hand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ivana
9 jaar geleden
Kan zijn dat er te weinig zuurstof in het water zit bij deze temperatuur en dat de waterdruppels zuurstof aan zich binden zodat het voor de vissen een opluchting is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is misschien interessant: http://www.bionieuws.nl/artikel.php?id=7256&print=1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana, daar dacht ik ook aan.
Fynnya, bedankt voor de link. Ik ga voor de theorie dat het om zuurstof gaat..

Antwoorden (2)

Hetzelfde effect als bij een regenbui. En dan hangt het er vanaf over welke soort vissen je hebt hebt.

Sommige vissen zullen afkomen (omdat ze denken dat er voedsel te vinden is), andere vissen zullen dan weer in paarstemming komen en nog andere soorten zullen zich afzonderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vissen zijn koudbloedige dieren.
Hoe warmer het is, hoe actiever ze zijn.
De laatste dagen is het vijverwater erg opgewarmd, dus zijn de vissen zeer actief.
Ze letten nu maar op een ding, dat is eten.
Dus happen ze naar alles wat in en op het water beweegt.
Dus ook naar waterdruppeltjes die in het water vallen.